قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای خرید بهترین زنجیر طلا و نکاتی در مورد انواع زنجیر طلا

0

در این راهنمای خرید زنجیر طلا علاوه بر معرفی انواع مدل‌های زنجیر طلا و عیارهای متفاوت آنها می‌خواهیم در مورد قفل زنجیر، نرم بودن سطح آن، طول، ضخامت و استحکام مدل‌های مختلف زنجیرها برایتان توضیحات جامعی ارائه دهیم. پس تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

درباره زنجیر طلا

زنجیر طلا ممکن است از طلای جامد، روکش طلا یا طلای نوردشده ساخته شود. طلای جامد همان طلای ۱۸ عیار است که در ساخت اغلب زیورآلات استفاده می‌شود. روکش طلا به این صورت است که مثلاً زنجیر را از جنس فلز دیگری غیر از طلا می‌سازنند، اما در آخر آن را با یک لایه طلای مذاب روکش می‌کنند تا شکلی شبیه زنجیر طلای واقعی داشته باشد؛ اما چون فلز پایه چیزی غیر از طلاست، قیمت و ارزش بسیار کمی دارد. طلای نوردشده هم به این صورت است که ورقه‌های طلا را روی یک فلز پایه که معمولا نقره است قرار می‌دهند. قیمت طلای نوردشده از طلای جامد کمتر و از روکش طلا بیشتر است.

البته زنجیر طلا ممکن است به صورت توخالی هم ساخته شوند. به این صورت که زنجیر توخالی را مثل لوله می‌سازند تا حجم طلای به کار رفته در زنجیر را کاهش دهند. زنجیرهای توخالی با اینکه ارزان‌تر و سبک‌تر هستند اما استحکام بسیار کمی هم دارند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

عیار زنجیر طلا

عیار طلا در واقع تعیین کنندۀ میزان طلای موجود در مصنوعاتی است که خریداری می‌کنید. برای درک بهتر برایتان مثال می‌زنیم: مثلا زنجیر طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش زنجیر از طلا تهیه شده و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است.

باید بدانید که طلا ذاتا فلزی نرم است كه در صورت استفاده از آن برای ساخت جواهرات و زیورآلات، ممكن است تغییر شكل پیدا ‏کند. ‏به همین خاطر برای سفت و سخت‌شدن مصنوعاتی که با طلا ساخته می‌شوند، معمولا فلزهای دیگری به آن اضافه می‌كنند. از جملۀ این فلزها می‌توان به مس، نقره و پلاتین اشاره کرد. بر این اساس، هرقدر درجه وجود سایر فلزات در مصنوعات طلا بیشتر باشد، عیار زنجیر طلا پایین‌تر و قیمت ‏آن هم کمتر است. و برعکس هر قدر طلای موجود در زنجیر بیشتر باشد، عیار آن بیشتر و باارزش‌تر خواهد بود. ‏به طور مثال، ۱۴ بخش از زنجیر طلای ۱۴ عیار طلای خالص هستند و ۱۰ بخش دیگر آن (از ۲۴ محاسبه می‌شود) دیگر فلزات هستند. از نظر درصدی باید بگوییم این زنجیرها ۵۸.۳% طلای خالص در خود دارند. در ادامۀ راهنمای خرید زنجیر طلا به معرفی مدل‌های مختلف زنجیر پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: تشخیص زنجیر اصل از بدل

انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا

گردنبندهای زنجیری در مدل‌های گوناگون و فلزات مختلفی همچون پلاتین، نقره استرلینگ و طلاهای رنگی ساخته و عرضه می‌شوند. این مصنوعات طرح‌های متنوعی برای زنان و مردان دارند. انواع و مدل‌های مختلف زنجیر طلا را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

زنجیر لنگری (Anchor chains)

حلقه‌های دو طرفه با نظم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا ظاهری مستحکم و غیر قابل شکست به زنجیر ببخشند. این طرح از لنگر کشتی ملهم شده و رایج‌ترین مدل آن نیز زنجیر تخت است که نمای شیک و زیبایی دارد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند کارتیر

زنجیر بافت حصیری (Basketweave)

همان‌طور که از نام این زنجیر مشخص است، طرحی شبیه بافت حصیری دارد که در سبدها استفاده می‌شود.

زنجیر مهره‌ای/توپی (Bead chains)

توپی‌های کوچک به‌وسیلۀ سیم‌های ظریفی به یکدیگر متصل شده و شکلی شبیه تسبیح را تشکیل می‌دهند. به این مدل، زنجیر توپی هم می‌گویند که ممکن است فاصله بین توپ‌ها نمایان باشد یا همه مهره‌ها به هم چسبیده باشند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید زنجیر طلای سفید

زنجیر اسپیگا

این زنجیر هم بسیار ظریف و پیچیده است. از حلقه‌های بیضی‌شکل پیچ‌خورده تشکیل شده که سبب می‌شود ظاهر آن شبیه یک قیطان طلایی نرم به نظر برسد.

زنجیر ونیزی/ زنجیر باکس (Box chains/Venetian Chain)

دانه‌های مربعی کوچک در یکدیگر قفل می‌شوند و شکلی شبیه جعبه می‌سازند. نمونه‌های باریک و ظریف زنجیرهای ونیزی بسیار مرسوم و رایج هستند و اغلب به همراه آویز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این زنجیرها بسیار نرم و زیبا هستند. علاوه بر این‌ها، مقاومت و استحکام بسیار بالایی هم دارند و از این‌رو، بین دوستداران طلا از محبوبیت زیادی برخوردارند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند چشم نظر

 

زنجیر بیزانتین (Byzantine chains)

یکی دیگر از انواع زنجیر طلا، زنجیرهای بیزانتین است. در این زنجیرها، سیم‌های طلایی با ظرافت و زیبایی زیادی در هم تنیده و پیچیده شده‌اند و ظاهری رمانتیک به آن بخشیده‌اند. این زنجیر ممکن است از حلقه‌های دایره‌ای یا بیضی تشکیل شده باشد. در این طراحی، حلقه‌ها با ظرافت در کنار هم چیده شده‌اند و برخلاف ظاهرش، ساخت بسیار آسانی دارد.

زنجیر حلقه‌‌ای (Link Chain)

زنجیر حلقه‌ای همان‌طور که از نامش پیداست با حلقه‌های متعدد ساخته می‌شود. این حلقه‌ها ممکن است دایره‌ای یا بیضی باشند و یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های گردنبند زنجیری است. گاهی ممکن است زنجیر حلقه‌ای با لنگری اشتباه گرفته شود. زیرا در هر دو مدل از حلقه‌های در هم تنیده برای تشکیل زنجیر استفاده می‌شود. در برخی از مدل‌های زنجیرهای لنگری، حلقه‌های دو حفره‌ای و برخی دیگر، تک‌حفره‌ای هستند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند مروارید

زنجیر تسمه‌ای (Curb Chain)

این زنجیر شبیه نمونه حلقه‌ای است؛ با این تفاوت که سطح حلقه‌ها کاملا تخت و صاف است.

زنجیر فیگارو (Figaro Chain)

فیگارو نیز همچون مدل تسمه‌ای سطح تخت و صاف دارد اما برخلاف آن اندازه حلقه‌ها با هم برابر و یکدست نیست. زنجیر فیگارو از چندین زنجیر کوتاه‌تر ساخته می‌شود که با هم تشکیل یک زنجیر بزرگ را می‌دهند.

زنجیر حلقه‌ اینفنیتی (Infinity Link Chain)

همان‌طور که از نام این زنجیر می‌توانید حدس بزنید، از اتصال حلقه‌های بی‌نهایت (اینفنیتی) تشکیل شده است. این حلقه شبیه عدد ۸ انگلیسی است که در حالت افقی، نمادی برای بی‌نهایت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر کردن گردنبند نقره و طلا

زنجیر امگا (Omega Chain)

این زنجیر با بقیه نمونه‌های یاد شده در بالا متفاوت است. در ساخت آن هیچ حلقه یا مهره‌ای به هم وصل نشده است. زنجیر امگا از فلز نرم و صاف تشکیل شده است. بخش داخلی این زنجیر را سیم‌های به هم تنیده شده یا شبکه‌ای فلزی تشکیل داده‌اند. همین بخش داخلی به انعطاف‌پذیری زنجیر کمک شایانی می‌کند و به همین خاطر است که امگا یک زنجیر بسیار مستحکم به شمار می‌رود. البته ممکن است این زنجیر به جای گرد بودن، تخت هم باشد. در این حالت سطح نرم و صاف دارد که نور را خیلی خوب بازتاب می‌دهد. به همین دلیل درخشندگی بسیار زیادی داشته و برای مهمانی‌های شب مناسب است.

زنجیر تیغ ماهی (Herringbone Chain)

یک زنجیر فلزی پهن و مسطح که بخش‌های چسبیده به هم دارد. تکه‌های کوچک فلز به شکل هفتی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند تا شکلی شبیه به تیغ ماهی را تداعی کنند. بزرگ‌ترین مشکل و عیبی که این زنجیر دارد این است که به راحتی پیچ می‌خورد. از آنجا که همه بخش‌های زنجیر صاف و نازک هستند، اگر زنجیر را کمی محکم‌تر از معمول بکشید ممکن است خم و دفرمه شود.

خرید از گالری پرسته: گردنبند صلیب

زنجیر پانتر (Panther Link Chain)

زنجیر پانتر اغلب یک سطح صاف دارد که در بخش روی آن گویا چندین آجر روی هم چیده شده‌اند. پانتر در زبان انگلیسی «یوزپلنگ» معنی می‌دهد و احتمالا با خودتان فکر می‌کنید به آجر چه ربطی دارد! در واقع طرح نهایی این زنجیر یادآور خال‌های یوزپلنگ است. زنجیر پانتر اغلب به صورت سه ردیفی است اما بعضا در پهنای ضخیم‌تر و ردیف‌های بیشتری هم ارائه می‌شود.

زنجیر پاپ‌کورن (Popcorn Chain)

طراحی این زنجیر همان‌طور که از نامش مشخص است، شبیه پاپ‌کورن است. این زنجیرها از اتصال چندین قطعه فلزی هم‌اندازه تشکیل می‌شوند و انعطاف‌پذیری قابل قبولی هم دارند. این قطعات ممکن است به صورت مسطح، گرد یا فرورفته به هم وصل شوند. همچنین لازم به یادآوری است که همه این قطعات فلزی توخالی هستند.

زنجیر رولو (Rolo Chain)

رولو چِین از حلقه‌های دایره‌ای یا بیضی که همه آنها یک اندازه هستند، تشکیل شده است. در ظاهر، این زنجیرها شبیه نمونه‌های لنگری هستند؛ با این تفاوت که رولو چین ضخامت بیشتری دارند و بخش زیرین حلقه‌ها مسطح است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند پروانه

 

زنجیر طنابی (Rope Chain)

این زنجیر از حلقه‌های بیضی‌شکل تشکیل شده است و به‌گونه‌ای در هم تنیده‌اند که مارپیچی به‌نظر می‌رسد و در نهایت شبیه یک طناب است. زنجیر طنابی بسیار قدیمی بوده که استحکام و دوام زیادی دارد و به همین خاطر، همچنان مورد توجه مردم قرار دارد. برخی از نمونه‌های این زنجیر، برش الماسی دارند که درخشش و زیبایی خیره‌کننده‌ای به آنها می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل گردنبند طلا

زنجیر سنگاپوری (Singapore Chain)

این زنجیر برای درخشش طبیعی زیبای خود شهرت دارد. سبک آن کلاسیک است و از الیاف طلا درست می‌شود که به هم بافته شده‌اند. کل زنجیر حالت پیچ‌خورده دارد.

استحکام مدل‌های مختلف زنجیرهای طلا

در قسمت قبلی مدل‌های مختلف زنجیرهای طلا را معرفی کردیم و در مورد دوام و استحکام هر کدام برایتان توضیح دادیم. اما به طور کلی، در بین تمام انواع زنجیر، زنجیرهای کابلی، فیگارو و مارینر محکم‌تر از همه هستند. به این خاطر که دانه‌های این زنجیرها به‌شکل جداگانه لحیم می‌شوند و انعطاف‌پذیری بالائی دارند. همچنین، به این خاطر که نقطه‌ای برای خمیدگی ندارند، به‌راحتی شکسته نمی‌شوند و دربرابر خم‌کردن، پیچاندن، تا کردن یا گره‌خوردن بسیار مقاوم هستند.

در بالا در بخش عیار طلا توضیح دادیم که طلا ذاتا فلزی نرم است كه برای سفت و سخت‌شدن آن برای ساخت زیورآلات، معمولا فلزهای دیگری مثل مس، نقره و پلاتین به آن اضافه می‌كنند؛ بنابراین، هر چه قدر طلای به کار رفته در ساخت یک زنجیر کمتر باشد، زنجیر محکم‌تر و مقاوم‌تر خواهد بود. دلیلش هم وجود فلزات دیگری است که از طلا سخت‌تر هستند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند دخترانه

با این تفاسیر، استحکام و دوام زنجیر ۱۴ عیار از زنجیر طلای ۱۸ عیار بیشتر است. به همین خاطر برای استفادۀ روزمره گزینه مناسب‌تری به‌شمار می‌رود. اما از طرفی، طلای ۱۸ عیار خیلی دیرتر از رنگ‌ورو می‌افتد و درخشش و رنگ خود را بهتر حفظ می‌کند. پس اگر قصد ندارید طلا را هر روز و دائما استفاده کنید، خرید طلای ۱۸ عیار انتخاب بهتری است.

هدف از خرید زنجیر طلا

تا این قسمت از راهنمای خرید زنجیر طلا با انواع زنجیر و دوام و استحکام آنها آشنا شدید. در این مرحله، بهتر است از خود بپرسید که هدف از خرید زنجیر طلا چیست و برای چه مقصودی قصد خرید زنجیر دارید؟ با تعیین هدف خود می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین خرید را داشته باشید. برای این منظور سؤال‌های زیر را از خودتان بپرسید.

آیا می‌خواهید زنجیر از جنس طلا باشد یا روکش طلا داشته باشد؟

یکی از پرسش‌هایی که پیش از انتخاب و خرید زنجیر طلا باید از خود بپرسید، این است که آیا محصول منتخب شما از جنس طلای کامل است، یا با طلا روکش شده است! چرا باید چنین سوالی از خود بپرسید؟ چون تفاوت قیمتی طلای کامل با روکش طلا بسیار زیاد است.

زنجیر با روکش طلا قیمت ارزان‌تری دارد اما در عوض، پس از مدتی، روکش طلای آن از بین می‌رود و فلز و رنگ زیرین آن نمایان می‌شود. در این شرایط باید دوباره به طلافروشی مراجعه کنید و از متخصصان این امر بخواهید تا دوباره زنجیر را آبکاری طلا کنند. با توجه به چنین مشکلاتی، اگر جزو کسانی هستید که همیشه گردنبند به گردن دارند، پیشنهاد ما این است که طلای کامل بخرید. چون دوام و استحکام آن همیشگی است و لازم نیست هر چند ماه یک‌بار، آن را آبکاری کنید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند پسرانه

برخی از زنجیرهای طلایی، تو خالی ساخته می‌شوند. به محض اینکه این نمونه‌ها را در دست بگیرید از وزن سبک آن‌ها متوجه این امر خواهید شد. مصنوعات توخالی در مقایسه با نمونه‌های تو پُر، وزن بسیار سبک‌تری دارند. در نتیجه قیمت ارزان‌تری هم دارند. اما ایراد اساسی این محصولات این است که به آسانی شکسته شده یا ترک بر می‌دارند. با توجه به طراحی زنجیر، شاید شکستگی محصول قابل تعمیر نباشد و چاره‌ای جز فروش آن نداشته باشید. اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید طلای توخالی خریداری کنید، باید مراقبت بیشتری از آن داشته باشید.

عیار زنجیر طلای موردنظرتان چند باشد بهتر است؟

هنگام خرید زنجیر طلا باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه عیار محصول بالاتر باشد، نرم‌تر بوده و عمر کوتاه‌تری نسبت به عیارهای پایین‌تر دارد. اگر در نظر دارید که گردنبند را هر روز استفاده کنید، بهتر است از طلاهای ۲۰ یا ۲۲ عیار چشم‌پوشی کنید زیرا این مصنوعات خیلی راحت خراش برمی‌دارند و در برابر ضربه مقاومت چندانی ندارند. این در حالیست که مثلا طلاهای ۱۰ یا ۱۴ عیار به این خاطر که طلای کمتری در خود دارند، مقاومت و سختی بیشتری خواهند داشت.

البته، باید بدانید طلای کم‌عیار شاید مقاومت بالایی داشته باشد، اما بدون شک ارزش و بهای کمتری دارد. همچنین برای اشخاصی که به نیکل حساسیت دارند، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. میزان حساسیت‌زا بودن طلاهای کم‌عیار، بسیار بیشتر از طلاهای خالص‌تر است. اگر به فلز نیکل حساسیت دارید، به هیچ‌وجه به‌سراغ خرید طلاهای ۱۰ یا ۱۴ عیار نروید. مگر اینکه مطمئن باشید در ساخت آن از نیکل استفاده نشده است. البته ما در ایران طلای زیر ۱۸ عیار نداریم زیرا خریدوفروش آنها غیر قانونی است.

حلقه‌ها و دانه‌های تشکیل‌دهنده زنجیر چه شکلی باشند؟

حلقه‌ زنجیر نشان‌دهنده مقاومت گردنبند در برابر پاره شدن و شکستن است. یعنی به‌طور مثال، زنجیرهایی با بافت تخت (طرح امگا) و زنجیرهای جناغی به‌شدت مستعد پیچ خوردن هستند. از دیگر مدل‌های مشکل‌دار زنجیر می‌توان به زنجیر مارپیچ اشاره کرد. این نمونه خیلی راحت به لباس فرد گیر کرده و پیچ می‌خورد. تعمیر گردنبندی که به این صورت در هم تاب می‌خورد هم تقریبا غیرممکن خواهد بود.

هنگام خرید گردنبند، علاوه بر سلیقه شخصی خود باید به طریقه استفاده از طلای خود هم توجه داشته باشید. مثلا اگر قرار است گردنبند را همیشه به گردن داشته باشید و آن را از گردن خود خارج نکنید، توصیه می‌کنیم نمونه‌هایی خریداری کنید که ضخامت زیادی دارند و تحمل وزن آویز موردنظر شما را هم دارند. یعنی پس از گذشت چند ماه، در اثر سنگینی آویز پاره نمی‌شوند. بهترین مدل زنجیر که عمر و پایداری زیادی دارند، مدل‌های باکس و گندمی هستند. هر دو مدل علاوه بر تحمل وزن بالا، انعطاف‌پذیری زیادی هم دارند. از دیگر مدل‌های مورداعتماد هم می‌توان به زنجیرهای فیگارو، لنگر (مرینر)، قلابی، تسمه‌ای و طنابی اشاره کرد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا مردانه

قفل زنجیر باید چگونه باشد؟

پیش از خرید گردنبند زنجیری، حتما قفل آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که خیلی راحت باز یا شکسته نمی‌شود. مثلاً قفل لابستر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زنجیر طلاست. چون بسیارمحکم است و به‌راحتی باز نمی‌شود. با اینکه بیشتر زنجیرهای طلا با قفل‌های حلقه‌ای عرضه می‌شوند، اما این قفل‌ها اغلب نازک هستند و مقاومت لازم را ندارند؛ بنابراین، اگر قصد دارید هر روز از زنجیر استفاده کنید، قفل لابستری را انتخاب کنید.

انواع قفل زنجیر طلا

قلاب یا قفل زنجیر به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود و هریک استحکام خاصی دارند. در زیر انواع قفل زنجیر طلا را معرفی کرده‌ایم که در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک می‌کند.

قفل خرچنگی (لابستر): این نوع قفل یادآور چنگک‌های خرچنگ است و حالت فنری دارد. یعنی اگر پس از باز کردن آن را رها کنید، به صورت خودکار بسته می‌شود. برای باز و بسته کردن این قفل باید اهرم فنری را بکشید تا قفل باز شود.

قفل زنجیر توپی: این نوع قفل مخصوص زنجیرهای توپی‌شکل است. برای بستن این قفل باید توپک انتهای زنجیر را وسط قفل که دارای فرورفتگی است قرار دهید. سپس با هدایت توپک در جهت چپ یا راست و داخل قسمت باریک‌تر، قفل را محکم کنید. از این نوع قفل در دستبند های ظریف استفاده می‌شود.

قفل حلقه‌ای فنری: این قفل شبیه قفل خرچنگی است. با این تفاوت که شکل دایره‌ای دارد و اغلب هم به‌وسیلۀ حلقه‌های درشت به بدنه یا زنجیر گردنبند متصل می‌شود. این قفل هم ایمنی خوبی دارد اما برای بستن آن باید از کسی کمک بگیرید.

قفل آهنربایی: همانطور که از نامش پیداست از دو قسمت آهنربایی تشکیل شده است. این دو قسمت روی هم قرار گرفته‌اند و اغلب زائده‌هایی هم دارند که مانع از لغزش آنها روی یکدیگر می‌شود تا کاملاً ثابت بمانند. این مگنت‌ها قوی هستند و باز و بسته کردن آنها آسان است، اما به اندازه قفل خرچنگی ایمنی ندارند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا زنانه

قفل جعبه‌ای یا باکس: این قفل از دو بخش تیغه و شیار تشکیل شده است. برای بستن این قفل باید تیغه را درون شیار آن قرار دهید و برای باز کردنش هم دکمه‌ای در آن تعبیه شده که با فشار آن قفل باز می‌شود.

قفل پیچی: این قفل کاملاً شبیه پیچ است که در یک محفظه مارپیچی قرار می‌گیرد و با پیچاندن آن قفل بسته می‌شود. از آنجا که احتمال هرز شدن و باز شدن خودبه‌خود این قفل زیاد است، ایمنی آنچنانی ندارد.

قفل چرخان: قفل چرخان دارای دو بخش مجزاست که یکی حالت میله‌ای و دیگری شکل لولۀ توخالی است. با قرار دادن میله داخل لوله و فشار دادن آن قفل محکم می‌شود. قفل چرخان اغلب در ساخت دستبندهای النگویی و النگو طلا استفاده می‌شود.

قفل تاشو: قفل تاشو دارای یک بخش قفل و یک بخش حلقه است. بخش قفلی دو نیمه دارد که توسط لولای ظریفی به هم متصل شده‌اند. با قرار گرفتن بخش حلقه‌ای در میان دو نیمۀ قفل و فشار دادن آن، گیره بسته و قفل محکم می‌شود. از قفل تاشو اغلب در ساخت دستبند طلا و گردنبند‌های ظریف و طرح جواهر استفاده می‌شود.

طول و ضخامت زنجیر طلا

همان‌طور که لباس‌های مختلف، باعث متفاوت دیده شدن اندام فرد می‌شوند، سایز زنجیر طلا هم در دیده شدن اندام‌های مختلف بدن نقش موثری دارد. مثلا اگر اندام باریکی دارید، بهتر است سراغ یک زنجیر کوتاه و نازک بروید. یا اگر چاق هستید، گردنبندهای زنجیری بلند و ضخیم انتخاب کنید.

  • اگر آویز گردنبند سنگین باشد، بهتر است زنجیر ضخیم انتخاب کنید که بتواند وزن آن را تحمل کند.
  • زنجیر نازک برای موهای بلند مناسب نیست زیرا موها در لای حلقه‌های زنجیر گیر می‌کنند.
  • اگر می‌خواهید زنجیر طلای شما تا زیر سینه‌ها و نزدیکی ناف ادامه داشته باشد، باید اندازه ۶۰ سانتی‌متری انتخاب کنید.
  • زنجیرهایی به طول ۵۵ سانتی‌متر تا روی سینه‌ها ادامه دارند. این مدل برای کسانی مناسب است که می‌خواهند گردنبند آنها تا پایین یقه‌شان بلندی داشته باشد.
  • زنجیر با اندازۀ پرنسس بین ۴۳ تا ۴۸ سانتی‌متر طول دارد. این مدل روی یقه لباس قرار می‌گیرد.
  • رایج‌ترین و محبوب‌ترین سایز گردنبند زنجیری مردانه ۵۰ سانتی‌متر است که تا پایین یقه لباس بلندی دارد.
  • آقایان با گردن کوتاه باید زنجیر با سایز ۴۵ سانتی‌متر انتخاب کنند.
  • زنجیرهایی که برای کودکان ساخته می‌شوند بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر اندازه دارند.

نرم بودن زنجیر طلا

یکی از مسائلی که حتما پیش از خرید زنجیر باید به آن توجه کنید، نرم بودن سطح آن است. شاید تصور کنید این موضوع چندان جدی نیست. اما همین‌قدر بدانید که وقتی سطح زنجیر زبر است، پس از چند ساعت استفاده پوستِ گردن و سینه شما به‌شدت آزرده و قرمز خواهد شد. برای آزمایش و کسب اطمینان از نرمی زنجیر، فقط کافی است انگشتان خود را روی تمامی سطح آن بکشید. حتی می‌توانید زنجیر را روی لباستان بکشید و ببینید آیا به لباس گیر می‌کند یا خیر. اگر گیر نکرد، یعنی صاف است و می‌توانید آن را خریداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله راهنمای خرید زنجیر طلا در مورد انواع زنجیرهای طلا و قفل‌های آن‌ها برایتان توضیحات کاملی ارائه دادیم. همچنین گفتیم که پیش از خرید زنجیر طلا باید به چه مواردی توجه داشته باشید. در صورت تمایل برای خرید انواع گردنبندهای زنجیری، می‌توانید از محصولات متنوع وب‌سایتمان دیدن کنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: jewelrynotes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.