قیمت روز طلا: 3,820,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

نیم ست طلا چیست و با سرویس طلا چه فرقی دارد؟

0

نیم ست طلا

نیم ست طلا از نامش مشخص است، ست ناکامل است که یک یا دو عضو اصلی آن کم هستند. سرویس طلا در اغلب مواقع شامل گردنبند، یک جفت گوشواره و دستبند است. گاهی انگشتر طلا هم دارد. اما وقتی یکی از این گزینه‌ها در سرویس وجود نداشته باشد، به آن نیم ست می‌گویند.

سرویس طلا اغلب برای مراسم خیلی رسمی و تشریفاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر طرفداران آن هم زنان میان‌سال، کهن‌سال یا تازه‌عروس‌هایی هستند که سرویس عروسی خود را در مجالس مختلف  مورداستفاده قرار می‌دهند.

اما در عوض نیم‌ست همیشه مورد توجه جوان‌ترها و زنان مجرد یا متاهلی قرار دارد که سادگی برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نیم ست

خرید نیم ست طلا از گالری پرسته

نیم ست طلا شامل چه اقلامی است؟

نیم‌ست طلا تقریبا همیشه دو عضو اصلی دارد. حالا می‌تواند یک جفت گوشواره طلا با یک گردنبند باشد، یا یک انگشتر با دستبند یا گردنبند و دستبند طلا.

در بالا گفتیم که سرویس طلا شامل گوشواره، گردنبند، دستبند و در برخی موارد شامل انگشتر است. این موارد زمانی با هم یک سرویس طلا را تشکیل می‌دهند که طرح مشترکی داشته باشند، از متریال و نگین‌های مشابه هم ساخته شده باشند. یعنی همه‌ی اقلام سرویس مثلا باید از طلای زرد با نگین یاقوت سرخ ساخته شده باشند. اگر طلا طرح خاصی دارد باید در تمام اعضای سرویس همان طرح استفاده شده باشد.

تمامی این موارد در مورد نیم‌ست هم مصداق دارد. یعنی تنها در صورتی می‌توانید به انگشتر و دستبند خود نیم‌ست بگویید که طرح، رنگ و جنس مشابهی داشته باشند؛ مثل عکس زیر.

 

همان طور که می‌بینید این انگشتر، گوشواره و گردنبند طراحی یکسان و به شکل قطره باران دارند. در ساخت همه آنها از سنگ‌های یک‌رنگ و یک‌شکل استفاده شده است. پس می‌توان با انتخاب دو یا سه قطعه طلا با شکل واحد یک نیم ست طلا در اختیار داشت.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

در گالری پرسته انواع بسیار متنوعی از نیم‌ست‌های طلا را می‌توانید پیدا کنید. حتی از میان کالکشن‌های این مجموعه هم می‌توانید برای خود نیم‌ست تهیه کنید.

 

نیم ست طلا با سرویس طلا چه فرقی دارد؟

در بالا توضیح دئادیم که نیم‌ست طلا معمولا شامل یک جفت گوشواره و یک گردنبند است که گاهی ممکن است یک عدد انگشتر نیز همراه داشته باشد. اما سرویس طلا معمولا شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر است. سرویس طلا عموما برای مراسم‌های تشریفاتی همچون عروسی کاربرد دارند. سرویس‌ها همچنین پر زرق‌وبرق‌تر هستند و اغلب با سنگ‌های قیمتی تزیین می‌شوند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند ظریف زنانه

اما نیم‌ست‌های طلا، فقط به گردنبند و گوشواره یا نهایتا دو تکه طلا محدود می‌شود و ممکن است زرق و برق آن‌ها به اندازه سرویس‌های طلا نباشد.

به طور کلی، نیم‌ست‌ها معمولا حالتی اسپرت نسبت به سرویس‌های طلا دارند و برای استفاده روزانه و مهمانی‌های دوستانه مناسب‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه به صورت اینترنتی گردنبند طلا خریداری کنیم؟

نیم ست طلا

قبل از خرید نیم ست طلا به این موارد توجه کنید

برای اینکه خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید و مطمئن باشید که طلا اصل با قیمت مناسب خریداری می‌کنید باید یک‌سری اصول را حتما مدنظر داشته باشید. ما در زیر به طور خلاصه این اصول را برایتان یادآور شده‌ایم:

حتما عیار نیم‌ستی که می‌خواهید بخرید را کنترل کنید: در کشور ما تقریبا همه سرویس‌ها و نیم‌ست‌های طلا از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند. طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است.  افزودن فلزات دیگر (آلیاژ کردن) به طلای خالص برای افزایش استحکام و پایداری طلاست. زیرا خودش به تنهایی بسیار نرم است. طلای ۱۸ عیار با عدد ۷۵۰ نیز مشخص می‌شود.

دلیل خرید نیم‌ست طلا را برای خودتان مشخص کنید: پیش از خرید برای خودتان مشخص کنید که نیم‌ست را برای استفاده روزمره، برای استفاده در مراسم خاص یا صرفا برای سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنید! اگر برای استفاده روزمره است مدل‌هایی را انتخاب کنید که دوام و استحکام زیادی دارند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

توجه کنید که آیا به طلا حساسیت دارید یا خیر: اغلب کسانی که به طلا حساسیت می‌دهند، در واقع به نیکل موجود در مصنوعات طلا آلرژی دارند. نیکل باعث استحکام و سفت شدن طلا می‌شود. به همین خاطر از این فلز به وفور در ساخت مصنوعات طلایی استفاده می‌شود. اما برخی از افراد به آن آلرژی دارند. اگر شما جزو این افراد هستید، پیش از خرید نیم‌ست طلا حتما به بالا بودن عیار آن توجه کنید. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بیشتر است و در نتیجه احتمال بروز آلرژی کمتر خواهد بود.

به کد طلا توجه کنید: توجه داشته باشید که “GP” روی کد طلا نشان‌دهنده این است که آن قطعه از جنس طلا نیست و فقط روکش طلا دارد.

سوالات رایج در مورد تفاوت نیم‌ست طلا و سرویس طلا

  1. آیا در نیم‌ست طلا دستبند هم وجود دارد؟
    نیم ست معمولا شامل یک جفت گوشواره و یک گردنبند است که ممکن است یک انگشتر را هم شامل شود. اما در اکثر موارد دستبند طلا از نیم‌ست حذف شده است. یعنی تقریبا هیچ وقت در نیم‌ست دستبند نمی‌بینید.
  2. نیم‌ست طلا و سرویس طلا چه فرقی دارند؟
    به جز تعداد قطعات طلا که در نیم‌ست کمتر است، در اغلب موارد نیم‌ست‌ها ساده‌تر و اسپرت هستند و برای مراسم نیمه رسمی و دوستانه مناسبند. اما سرویس طلا برای مناسبت‌های تشریفاتی و خیلی رسمی کاربرد دارد و اغلب هم پر از نگین است یا روی قطعات طلا  ظریف‌کاری‌های زیادی انجام شده است.
  3. سرویس طلا مناسب چه مراسمی است و با چه لباسی باید پوشیده شود؟
    سرویس طلا چون درخشندگی زیادی دارد و شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر می‌شود بهتر است فقط در مناسبت‌های رسمی همچون عروسی یا مهمانی‌های خاص خانوادگی مورداستفاده قرار بگیرد. بهترین لباس برای ست شدن با سرویس طلا، لباس‌های شب است.
  4. نیم ست طلا حدودا چه قیمتی دارد؟
    به این سوال به هیچ عنوان نمی‌توان پاسخ قطعی دارد. موارد متعددی در تعیین قیمت نهایی طلا نقش دارند از وزن و جنس طلا گرفته تا نگین‌های کار شده روی آن. حتی دست‌ساز یا کارخانه‌ای بودن طلا هم در تعیین قیمت طلا موثر است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.