قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

علامت بی‌نهایت در طلا و جواهرات به چه معناست؟

0

علامت بی‌نهایت در جواهرات از جمله طراحی‌هایی است که در عین سادگی، بیانگر مفهوم بسیار ارزشمندی است. «بی حد و حصر بودن» و «پایان‌ناپذیری» این علامت باعث شده تا در صنعت مد و فشن بسیار مورد توجه طراحان قرار بگیرد.

از آنجا که هر چیز غیر قابل شمارش و مقدار را بی‌نهایت نامند، مردم نیز برای نمایش عشق بی‌حد خود از این علامت به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. به طوری‌که برخی از زوج‌ها، حلقۀ ازدواجشان را با طرح بی‌نهایت سفارش می‌دهند. یا بعضی از افراد نیز دستبند، آویز یا انگشتر طلا با طرح بی‌نهایت را به عشق خود هدیه می‌دهند.

اما لازم است اشاره کنیم که بی‌نهایت در علم ریاضی با بی‌نهایت در فلسفه و زندگی متفاوت است. به همین خاطر، برای اینکه بدانیم اصلا از کجا این علامت شکل گرفته و در حوزه‌های مختلف همانند رواشناسی، مد و فشن یا صنعت طلا و جواهرات چه پیامی در خود دارد از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

نگاهی به تاریخچه علامت بی‌نهایت

علامت Infinity یک سمبل جدید و امروزی نیست و تاریخچۀ طولانی در دوران باستان دارد. به‌طوری‌که در دوره‌های مختلف تاریخی و در فرهنگ‌های مختلف، بیانگر مفاهیم متفاوتی بوده است. اما ریشۀ شکل‌گیری این نماد به هند یا تبت امروزی می‌رسد. آنها از این علامت برای نمایش «برابری زن و مرد» و «کمال» استفاده می‌کردند.

البته این علامت را می‌توان در گره‌های رازآلود سلت‌ها (Celtic) نیز مشاهده کرد که دقیقا همانند مفهوم کنونی بی‌نهایت، نمادی برای بی‌پایانی یا بی‌آغازی بوده است. طراحی گِره‌های سلتیک‌ها شامل تعداد زیادی نماد بی‌نهایت دوگانه است که تمامیت و کمال را نشان می‌دهد. در واقع نماد زندگی معنوی ابدی بدون آغاز و بدون پایان است.

بیشتر بخوانید: نماد ماه های تولد

در دوران باستان، ریاضی‌دان‌ها و فلاسفه یونانی، از واژه‌ی Lemniscate به معنای روبان برای بی‌نهایت استفاده می‌کردند. این کلمه در واقع از نماد باستانی Ouroboros (اوروبروس) گرفته شده بود که مار یا اژدهایی را نشان می‌دهد که دم خود را می‌خورد. این علامت، نشان‌دهندۀ چرخۀ ابدی تناسخ یا ابدیت است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند کارتیر

اما در ریاضیات، اولین بار یاضیدانی به نام جان والیس علامت ∞ را معرفی کرد. در علم ریاضی این نماد، یک مقدار بی‌پایان و بزرگ‌تر از هر عدد واقعی است. اما مفهوم نمادین این علامت، چیزی فراتر از این است.

راز علامت بی‌نهایت در فرهنگ‌های مختلف

واژه Infinity به معنی بی‌نهایت از کلمۀ لاتین finitus گرفته شده است؛ به معنی هر چیزی که هیچ‌گونه محدودیت زمانی و فضایی ندارد. این کلمه از گذشته­‌های دور، ذهن متفکران و فلاسفه را به خود مشغول کرده است. به همین خاطر در فرهنگ‌های مختلف مفاهیم تقریبا متفاوتی دارد.

در هند و تبت نیز این نماد نشانگر دوگانگی و کمال، تعادل بین نیروهای مخالف و اتحاد زن و مرد است.

در مصر باستان، نماد بی نهایت تصویر ماری در حال خوردن دم خود است که آن را به چرخۀ مستمر مرگ و زندگی و تولد دوباره تفسیر می‌کنند. به این صورت که هر یک از سر یا دم مار نمی‌­تواند بدون دیگری وجود داشته باشد. مصری‌ها بر این باور بودند که این علامت از خدایان محافظت می‌کند  و به انسان نیز نیروی فوق‌العاده‌ای می‌بخشد.

خرید از گالری پرسته: گردنبند چشم و نظر

در میان یهودیان هشت وارونه بیانگر چرخه‌ی بی‌پایان زندگی و جهان است. مسیحی‌ها نیز اعتقاد دارند علامت بی‌نهایت فرد را از چشم بد، شیطان و نیروهای اهریمنی محافظت می‌کند.

در چین، هشت معکوس اساس جهان به‌شمار می‌آمد. به طوری که انگشتر با علامت بی‌نهایت به معنای ابدیت و قدرت بود که معمولا فرماندهان، امپراتورها و افراد عالی‌رتبه از آن استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که در چین باستان، رسم این بود که به افرادی که از پست خود برکنار یا به تبعید فرستاده می‌شدند، یک انگشتر با طرح هشت افقی (بی‌نهایت) می‌دادند.  اگر شکل هشت سالم بود، یعنی پادشاه فقط می‌خواست به آن فرد درس عبرت بدهد و دوباره او را به کار  و زندگی‌اش بازمی‌گرداند. اما اگر علامت یک هشت باز بود، یعنی فرد مجازات‌شده، دیگر هرگز در پست‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: نماد درخت زندگی

 

معنای امروزی سمبل بی‌نهایت

حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که مفهوم اصلی نماد ∞ این است که نه ابتدا دارد و نه انتها. در نتیجه قابل شمارش نیست، پایانی ندارد، آغازی ندارد و بارها و بارها می‌توان مسیر در هم تنیدۀ آن را بدون اینکه این چرخه متوقف شود طی کرد.

بنابراین، امروزه از نماد بی نهایت برای نمایش ماندگاری، ابدیت و بی‌حد و حصر بودن استفاده می‌کنند. این سمبل در زندگی امروزه بشر بیانگر «جاودانگی» است. برای هر چیزی همچون عشق، زندگی، قدرت، کمال و غیره که انسان می‌خواهد بی‌پایان بودنش را نشان دهد، از بی‌نهایت استفاده می‌کند. به طور کلی، نماد بی‌نهایت نشانگر قدرت نامحدود، جاودانگی و عشق ابدی است.

خرید از گالری پرسته: گردنبند مروارید

نماد بی‌نهایت در جواهرات و دنیای مد و فشن

یکی از محبوب‌ترین نمادهای موجود در مجموعه زیورآلات و اکسسوری، سمبل بی‌نهایت است. این طرح هرگز از مد نمی‌افتد و در هر دورۀ تاریخی طرفداران خاص خود را دارد. مثلا انگشترهای طلا، نقره و استیل با طرح بی‌نهایت در میان رومی‌های باستان نمادی از موفقیت و شایستگی فرد بود. هر کسی که به لحاظ اجتماعی بلندمرتبه بود، از چنین حلقه‌هایی در دست خود استفاده می‌کرد.

امروز نیز اغلب ما وقتی علامت بی‌نهایت را می‌بینیم، عشق و عاطفۀ شدید و بی‌پایان در ذهنمان شکل می‌گیرد. به طوری که زیورآلات و طلا و جواهرات با نماد بی نهایت به نمادی از عشق جادوانه در میان مردم جهان تبدیل شده است.

افرادی که می‌خواهند عشق پایدار و ابدی خود را به شریک عاطفی‌شان نشان دهند، از انگشتر، دستبند یا گردنبند طلا با طرح بی نهایت استفاده می‌کنند. برخی از افراد هم علامت بی‌نهایت را به عنوان نشانه­‌ای برای اعتقاد راسخ و همیشگی به خدا همراه خود دارند. عده‌ای دیگر نیز این علامت را به عنوان جریان همیشگی زندگی می‌دانند و بر این اساس با امیدواری به سمت رویاهای بزرگ خود گام برمی‌دارند.

نماد بی‌نهایت روی انگشتر طلا

حلقه ازدواج با طرح بی‌نهایت، نمادی بر پیوند ابدی و مصونیت‌ناپذیر بودن این اتحاد است. حالا تصور کنید روی انگشتر طلا با طرح بی‌نهایت سنگ‌های قیمتی نیز کار شود، آن وقت است که ارزش مادی و بهای معنوی انگشتر چندین برابر می‌شود. مخصوصا اگر سنگ‌ها بر اساس علامت ماه تولد فردی باشد، زیبایی آن انگشتر چندین برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: نماد گل در طلا و جواهرات

علامت بی‌نهایت روی گردنبند طلا

کلام آخر

با خواندن این مقاله حتما متوجه شده‌اید که علامت بی نهایت در جواهرات مفهوم بسیار شیرین و دلچسبی دارد. شما با هدیه جواهری که این نماد را در خود جای داده است، می‌توانید پیوند همیشگی و فناناپذیر بودن عشقتان را به معشوق یا حتی پدر و مادر خود نشان دهید. چه چیزی بهتر از این!

خرید از گالری پرسته: گردنبند پروانه

خوشبختانه در گالری پرسته انواع مختلفی از مصنوعات طلا با طرح بی‌نهایت وجود دارد که می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود، مدل دلخواهتان را از انگشترهای تزیین‌شده با سنگ و مدل‌های ساده گرفته تا دستبندهای زنجیری و دستبند چرمی و گردنبند طلا سفارش دهید. همچنین شما می‌توانید هر مصنوع طلا با طرح بی‌نهایت که دوست دارید را به ما سفارش دهید تا برایتان بسازیم. یعنی علاوه‌بر محصولات حاضر و آماده، شما این امکان را دارید که طلای موردنظر خود را در طرح و رنگ منحصربه‌فرد سفارش دهید تا به صورت دست‌ساز برایتان ساخته شود.

بیشتر بخوانید: نماد ماه فروردین

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: centimegift و yourtango و onecklace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.