قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چه تعداد زیورآلات را می‌توان با هم پوشید؟ راهنمای ست کردن جواهرات با هم

0

ست کردن جواهرات با هم

یکی از سخت‌ترین کارها برای تکمیل تیپ و استایل خود، ست کردن جواهرات با هم و انتخاب صحیح و مناسب اکسسوری در موقعیت‌های مختلف است. بر خلاف واقعیت، برخی افراد تصور می‌کنند که هرچه دارند را باید بپوشند و به نمایش بگذارند. در مقابل این افراد، کسانی هستند که آنقدر استایل ساده‌ای دارند که اصلا ظاهرشان به چشم نمی‌آید. شاید ریشه این تصورات غلط به دلیل سبک‌های فشن امروزی باشد.

تا به حال هیچ قانونی برای تعیین تعداد مناسب اکسسوری وجود نداشته است. اما ما در این مطلب سعی کردیم تعدادی از نکته‌های کاربردی که به دانستن این موضوع کمک می‌کند را جمع‌آوری کنیم. در واقع دستورالعمل‌های خاصی وجود دارد که با رعایت آنها شیک‌پوش‌تر می‌شوید.

 

موقعیت‌ها را در نظر بگیرید

فراموش نکنید که یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب اکسسوری برای پوشیدن، مکانی است که می‌خواهید در آن حضور پیدا کنید. به عنوان مثال برای رفتن به سر کار یا انجام کارهای اداری از پوشیدن النگو خودداری کنید. چون این اکسسوری علاوه‌بر ایجاد سروصدای زیاد، برای نوشتن یا تایپ کردن راحت نیست.

همچنین اگر یک قرار عصرانه با دوستان خود دارید بهتر است فقط یک طلای ظریف بپوشید. مانند یک رینگ ساده، یک جفت گوشواره نگین‌دار و یا گردنبدی که چهره شما را زیباتر نشان دهد. صرف نظر از نوع موقعیت پوشیدن تعداد زیادی انگشتر که دستان شما را شلوغ کند زیاد توصیه نمی‌شود.

افراط نکنید

برای ست کردن جواهرات با هم ، نکته دیگری که در شیک‌پوشی شما اهمیت دارد تعداد زیورآلاتی است که استفاده می‌کنید. بصورت کلی نباید اجازه دهید که با تعداد زیادی اکسسوری استایل خود را شلوغ کنید. بهتر است قبل از پوشیدن زیورآلات این سوال را از خود بپرسید که  آیا با پوشیدن این قطعه تیپ شما شیک‌تر میشود یا شلوغ‌تر؟

همیشه این نکته را به‌خاطر بسپارید که شما قرار است با پوشیدن جواهرات، زیبایی و ظرافت را به جزییات استایل خود اضافه کنید که زبانزد دیگران باشید. مثلا هیچگاه پوشیدن تعداد زیادی النگو با یک گردنبند ضخیم ترکیب خوبی نبوده است. در واقع شما باید یکی از آنها را انتخاب کرده و بپوشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای ست کردن چند دستبند طلا در کنار هم

زیورآلات را با لباس‌های خود ست کنید

اگر دوست دارید در بین همه جمع‌ها از شیک‌پوشی شما یاد شود باید به تمام جزییات ریز در استایل خود دقت کنید که همه‌ی آنها در کنار یکدیگر ترکیب و هارمونی متناسبی داشته باشند. مثلا زیورآلات درشت و پهن به همراه لباس‌هایی که  از جنس حریر یا سایر پارچه‌های ظریف هستند جلوه خوبی ندارند.

همچنین در فصل زمستان که ژاکت‌های ضخیم و بافتنی می‌پوشیم، زیورآلاتی که نازک و ظریفند مناسب نیست. پس برای خوشتیپ شدن باید به جز جز لباس و زیورآلات خود فکر کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند سکه ای زنانه

به بازخورد اکسسوری‌ها فکر کنید

همانطور که همه ما می‌دانیم سبک لباس پوشیدن و استایل روزانه ما نشان‌دهنده نوع شخصیت و احساسات درونی ماست. پس بهتر است که در انتخاب آنها هوشمندانه عمل کنیم. بطور مثال افرادی وجود دارند که با پوشیدن لباسها و اکسسوری‌های عجیب‌وغریب همیشه با اکثریت متفاوتند و در واقع استایل خاص خودشان را دارند. اگر شما هم جزو این دسته‌اید پیشنهاد ما به شما پوشیدن اکسسوریهای زیاد و متفاوت است. اما اگر از آن کسانی هستید که ساده‌ترین و ظریف‌ترین چیزها را انتخاب می‌کنند و می‌پوشند، و طرفدار استایل مینیمال هستید، بهتر است کمترین تعداد و ظریفترین اکسسوری‌ها را انتخاب کنید.

ظاهر خود را در نظر بگیرید 

فراموش نکنید که با انتخاب درست و مناسب اکسسوری ظاهر شما شیکتر میشود، همانطور که یک انتخاب اشتباه شما را از این راه دور می‌کند. اگر موهای بلندی دارید و اکثر اوقات باز میگذارید؛ با پوشیدن یک جفت گوشواره کوچک به زیباتر شدن خود کمک کنید. اما اگر از طرفدارهای مو کوتاه هستید با گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ تیپ خود را جذاب‌تر کنید.

خرید از گالری پرسته: گردنبند قلب

به بعضی از قاعده‌ها بی‌تفاوت نباشید

درست است که همیشه گفته‌ایم پوشیدن زیورآلات هیچ قانون و قاعده خاصی ندارد و در کنار همه‌ی راهنمایی‌های ما به حرف دلتان گوش کنید؛ اما یکی از قاعده‌های مهم و فراموش نشدنی در پوشیدن اکسسوری این است که هیچگاه یک جفت گوشواره بزرگ را با یک گردنبند ضخیم نپوشید! این ترکیب واقعا استایل شما را خراب می‌کند. در عوض هرکدام از آنها را با زیورآلات دیگری ست کنید که متناسب با خودشان باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای ست کردن چند انگشتر در کنار هم

از پوشیدن زیورآلات پر سر و صدا خودداری کنید

جواهراتی که صدای زیادی ایجاد نمی‌کنند برای استفاده روزمره راحت‌تر هستند. درست است که النگو طلا یکی از جذابترین زیورآلات است اما بعضی از آنها سر و صدای زیادی دارند که به همین علت مناسب برای همه موقعیت‌ها مانند سمینارها،کتابخانه و حتی محل کار نیستند. مخصوصا برای ست کردن جواهرات با هم باید توجه داشته باشید که چند النگو طلا در کنار هم می‌توانند صدای زیادی ایجاد کنند.

 

ست کردن جواهرات با هم

به ابعاد و سایز حلقه توجه کنید

اگر عادت دارید که چندین حلقه بپوشید، هنگام خرید حلقه نامزدی به مدل آن دقت کنید. به عنوان مثال طراحی حلقه‌های پرنسسی و سایر حلقه‌های مهمانی به صورتی است که وقتی تک هستند جلوه بیشتری دارند. بطور کلی حلقه نامزدی خود را با سایر حلقه‌ها در یک دست نکنید که شلوغ شود. همچنین اگر دستبند ضخیمی پوشیده‌اید از سایز انگشتر خود غافل نشوید. اگر دوست دارید چندین انگشتر بپوشید پیشنهاد ما به شما حلقه‌های خیلی ظریف و رنگی است که در کنار هم ترکیب شیکی ایجاد می‌کنند.

این موضوع برای مردها هم صادق است. آقایان نباید همزمان دستبند طلا و ساعت و حلقه نامزدی را باهم بپوشند. باید در پوشیدن اکسسوریها تعادل ایجاد کنند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

سوالات رایج در مورد ست کردن جواهرات با هم

  1. چگونه می‌توان چند دستبند را در کنار هم ست کرد؟
    اگر اولین بار است که می‌خواهید چند دستبند را با هم دست کنید توصیه می‌کنیم سراغ دستبندهای زنجیری ساده بروید که فقط رنگ‌های متفاوتی دارند. یا زنجیرهایی را انتخاب کنید که آویزهای ظریفی از آنها آویزان است. یا مثلا می‌توانید یک النگو و دستبند زنجیری که هر دو از جنس طلا و به رنگ طلایی هستند را در کنار هم استفاده کنید.
  2. چگونه می‌توان چند انگشتر طلا را در کنار هم ست کرد؟
    شما می‌توانید طلای سفید را در کنار رزگلد استفاده کنید و از این ترکیب هم به خود افتخار کنید. یا برای جلوه‌گری و درخشش بیشتر می‌توانید از طرح‌های متنوع انگشتر استفاده کنید. به طور مثال یک انگشتر طلای زرد ساده را با یک انگشتر طلای سفید که زنجیری یا کنده‌کاری شده است، ست کنید. سعی کنید سراغ انگشترهای خیلی مشابه به هم نروید زیرا با این کار فرصت خودنمایی انگشترهایتان را از خود می‌گیرید.
  3. چگونه می‌توان چند گردنبند طلا را در کنار هم ست کرد؟
    مهم‌ترین مساله برای استفاده چند لایه از گردنبند، تفاوت بلندیِ زنجیرهاست. شما باید دست‌کم سه یا چهار گردنبند در اندازه‌های متفاوت از هم داشته باشید تا بتوانید یک ترکیب چندلایه‌ی زیبا و مینیمال بسازید. در لایه‌بندی گردنبندها مهم‌ترین مساله فاصله بین لایه‌هاست که حتما باید حفظ شود.
  4. گردنبند مروارید را با چه گردنبند دیگری می‌توان ست کرد؟
    اگر از گردنبند مروارید به عنوان لایه اول استفاده می‌کنید، بهتر است لایه سوم یک زنجیر ساده باشد. یعنی برای حفظ تعادل و شلوغ نشدن لایه‌ها در کنار هم، بهتر است گزینه آخر بسیار ساده، ظریف و عاری از زرق و برق و سنگ و مهره باشد.

 

 

الهه صالحی‌فر

منبع: dazzlingrock

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.