قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

چه مدل گوشواره‌ای به صورت شما می‌آید؟

0

انتخاب گوشواره بر اساس مدل صورت یک سری قانون و قاعده‌ی کلی دارد که با رعایت آنها می‌توانید استایلی شیک برای خود بسازید.

اغلب خانم‌ها هنگام خرید گوشواره سعی می‌کنند کمد لباس‌هایشان را در نظر داشته باشند و بر اساس رنگ و تیپ لباس‌هایشان خرید خود را انجام دهند. اما فارغ از رنگ لباس، خوب است گوشواره را بر اساس فرم صورت خود خریداری کنید. برای اینکه با اصول این کار آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

گوشواره و اهمیت تناسب آن با صورت

گوشواره یکی از زیورآلاتی است که در مدل‌های مختلف زنانه، مردانه و بچه‌گانه طراحی و عرضه می‌شود و در همه جای جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد. انواع گوشواره از مواد مختلفی همانند طلای ۱۸ عیار، پلاتین، تیتانیوم، مس و نقره استرلینگ ساخته می‌شوند که هر فردی بنا به سلیقه و علاقه خود یکی از آنها را انتخاب می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که طلای سفید از ترکیب نیکل ساخته می‌شود، در نتیجه برای کسانی که حساسیت دارند به هیچ عنوان گزینه‌ی مناسبی نیست زیرا می‌تواند باعث خارش، التهاب، تحریک، سوزش پوست یا تاول زدن آن شود.

گوشواره انواع و شکل‌های بسیار متنوعی دارد. به همین خاطر بسیار مهم است که این زیور را بر اساس فرم صورت خود انتخاب کنید. به طور مثال، گوشواره‌های میخی با و بدون سنگ قیمتی برای صورت‌های باریک و کشیده مناسب هستند. یا مثلاً گوشواره‌های حلقه‌ای برای صورت‌های مربعی بهترین گزینه بشمار می‌روند. گوشواره‌های آویز برای زنانی که موهای بلندی دارند گزینه مناسبی هستند. یا مثلاً گوشواره رشته‌ای برای صورت‌های قلبی مناسبند.

برای اینکه بدانید چگونه بهترین گوشواره را بر اساس مدل صورت خود انتخاب کنید، در زیر نکته‌های کلی این امر را توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: چه مدل گوشواره‌ای به موهای شما می‌آید؟

معیارهای انتخاب گوشواره بر اساس مدل صورت

گوشواره، بهترین وسیله زینتی برای تکمیل تیپ و ظاهر خود است. این وسیله زینتی می‌تواند یک قطعه طلای کوچک یا یک آویز بلند و پر زرق و برق باشد. اگر نمی‌دانید صورت شما چه فرمی دارد فقط کافیست جلوی آینه بایستید، موهایتان را جمع کنید تا همه جای صورت دیده شود. سپس بر اساس اطلاعاتی که در زیر نوشته‌ایم، تعیین کنید که صورت شما چه فرمی دارد.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا

ما به صورت کلی ۶ دسته‌بندی برای فرم صورت داریم:

  1. گرد
  2. بیضی
  3. مربعی
  4. قلبی
  5. لوزی
  6. کشیده

در زیر به ترتیب این فرم صورت‌ها را معرفی کرده‌ایم و برایتان نوشته‌ایم که برای هر کدام چه تیپ گوشواره‌ای مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع گوشواره و قفل‌های آن

مشخصات صورت گرد

  • صورت‌های گرد دقیقا گرد هستند و اندازه گوش تا گوش با اندازه چانه تا پیشانی تقریبا برابر است.
  • در این فرم، پهن‌ترین بخش صورت در کنار گونه‌هاست.
  • همچنین این افراد دارای چانه گرد نیز هستند.
  • در صورت دایره‌ای شما هیچ خط شکسته‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید.

انتخاب گوشواره بر اساس مدل صورت گرد

– برای این فرم صورت باید گوشواره‌های آویز و بلند استفاده کنید؛ مدل‌هایی که به سمت پایین کشیده و باریک شوند. به این ترتیب می‌توانید تعادل را به چهره خود بازگردانید و آن را کمی کشیده‌تر نشان دهید.

– گوشواره‌های چلچراغی هم برای این صورت‌ها مناسب هستند زیرا عموما دارای ریشه‌های بلند و منگوله هستند.

– این را به خاطر داشته باشید که گوشواره‌های گرد، حلقه‌ای و دایره‌ای صورت شما را بیشتر از قبل گرد نشان خواهد داد و جلوه چندان خوشایندی نخواهد داشت. اگر صورت دایره‌ای دارید از این گوشواره‌های دوری کنید.

 

مشخصات صورت بیضی

  • در این فرم صورت، پیشانی پهن‌تر از چانه است.
  • صورت‌های بیضی عموما دارای گونه‌های استخوانی بزرگ هستند.
  • فک این افراد نیز تا گونه گرد است.
خرید از گالری پرسته: گوشواره بخیه ای زنانه

گوشواره مناسب برای صورت بیضی

– بیضی را عموما بهترین فرم صورت می‌دانند به این خاطر که همه جزئیات با همه تناسب کامل دارند و هر زیورآلاتی را می‌توان به راحتی با آن ست کرد. با این حال باید بدانید که گوشواره‌هایی به شکل قطره اشک یا مدل‌های کشیده و بلند برای ایجاد تعادل در این فرم صورت بهترین گزینه‌ها هستند. اما توجه داشته باشید که بهتر است آویزهای طلا خیلی بلند یا پهن نباشند.

گوشواره‌های مرواریدی و میخی هم تاکید بیشتری بر فرم بیضی صورت دارند.

 

مشخصات صورت مربعی

  • در صورت مربعی، پهنای پیشانی و پهنای چانه با هم برابر هستند.
  • چانه این افراد مربعی یا تخت است.
  • پیشانی نیز با خط رویش موها هم راستاست.
  • در صورت مربعی طول و عرض صورت با هم برابر هستند.

انتخاب گوشواره بر اساس مدل صورت مربعی

گوشواره‌های حلقه‌ای (هوپ)، اشکی و گوشواره دایره‌ای و گرد برای این فرم صورت بهترین هستند زیرا تعادل خوبی در صورت ایجاد می‌کنند. گرد و دایره‌ای بودن این اشکال سبب می‌شود تا خطوط تیز و شکننده در صورت مربعی کمتر دیده شود.

– از انتخاب و خرید گوشواره‌های مربعی و زاویه‌دار خودداری کنید زیرا باعث می‌شود تا فرم صورت بیشتر به چشم بیاید.

مشخصات صورت قلبی

  • در این فرم صورت، پهنای پیشانی بیشتر از پهنای فک است.
  • چانه این افراد تیز، کوچک و دراز است.
  • گونه‌های استخوانی و بزرگ دارند.
  • فک در این فرم صورت، پهن است و به صورت مخروطی تا چانه ادامه دارد.

گوشواره مناسب برای صورت قلبی

اگر فرم صورت شما قلبی است بهتر است سراغ خرید گوشواره‌هایی بروید که آویز دارند و در بخش انتهایی خود گرد هستند (تیز نباشند بهتر است). این مدل به حفظ تعادل صورت کمک می‌کند و تیزی بخش پایینی صورت را تا حدی پوشانده و باعث می‌شود صورت گردتر دیده شود.

از خرید گوشواره‌های دراز و کشیده که لبه‌های تیز دارند خودداری کنید زیرا صورت شما را درازتر نشان خواهد داد که چندان خوشایند نیست.

مشخصات صورت کشیده و باریک

همان طور که از نام این فرم مشخص است، صورت کشیده و بلند است و پهنای کمی دارد.

گوشواره مناسب برای صورت کشیده

گوشواره‌های آویز که گرد و دایره‌ای هستند برای صورت‌های کشیده گزینه مناسب‌تری است. به طور کلی، تمامی مدل‌های گوشواره‌ که می‌تواند صورت شما را گرد نشان دهد و از شدت کشیده بودن آن بکاهد باید اولویت انتخاب‌های شما را تشکیل دهد. گوشواره‌های میخی هم برای صورت‌های دراز گزینه‌های خوبی هستند. از خرید گوشواره‌های آویزی و باریک به شدت پرهیز کنید زیرا باعث درازتر دیده شدن چهره‌تان خواهد شد. گردی گوشواره‌هایی که قد بلندی هم دارند کمک می‌کند تا درازی صورت کمتر دیده شود.

مشخصات صورت لوزی

  • گونه‌ی افرادی که دارای صورت لوزی هستند از پیشانی آنها پهن‌تر است.
  • گونه این افراد همچنین از چانه آنها هم پهن‌تر است.

گوشواره مناسب برای صورت لوزی

همه مدل‌های گوشواره میخی برای فرم صورت لوزی مناسب هستند. همچنین گوشواره‌های آویز با قد کوتاه هم به زیبایی هر چه بیشتر چهره این افراد کمک می‌کند.

 

نکات کلی درباره‌ی ست کردن مدل صورت با گوشواره

اگر نمی‌دانید صورت شما چه فرمی دارد، یا نمی‌دانید چه مدل گوشواره‌ای دوست دارید اما در عین حال می‌خواهید خوش‌تیپ و زیبا دیده شوید، توصیه می‌کنیم سراغ گوشواره‌های میخی الماس (با سنگ واقعی یا اتمی) بروید. مزیت این گوشواره‌ها در این است که با هر تیپی از لباس‌های رسمی گرفته تا اسپرت و غیررسمی ست می‌شوند.

به صورت کلی، اگر موهای کوتاه دارید، چون هر گوشواره‌ای در گوش‌هایتان دیده می‌شود خیلی فرقی نمی‌کند چه مدلی را انتخاب کنید.

اما به کسانی که موهای بلند دارند، توصیه می‌کنیم آویزهای بلند و گوشواره‌های سفید و درخشانی انتخاب کنند که برق آن از زیر موهایشان دیده شود.

البته اگر قرار است موهای بلند خود را در پشت سرتان جمع کنید، فرقی ندارد چه مدل گوشواره‌ای انتخاب کنید.

اگر موهای بلوند و روشن دارید، بدون شک گوشواره طلای زرد بسیار بهتر از طلای سفید یا پلاتین است.

برعکس، اگر موهای تیره دارید بهتر است بدنبال خرید گوشواره‌های طلای سفید یا پلاتین باشید.

اگر موهای قرمز دارید، گوشواره طلای زرد گزینه بسیار خوبی است اما شک نکنید که رزگلد از آن هم بهتر است. گوشواره رزگلد چون از خانواده قرمز است، در زنانی که موهای قرمز دارند جلوه بسیار بیشتری خواهد داشت.

کلام آخر

در این مطلب، هر آنچه لازم بود در مورد انتخاب گوشواره بر اساس مدل صورت بدانید را برایتان توضیح دادیم. گفتیم که مدل‌های مختلف صورت چیست و چگونه می‌توانید بهترین گوشواره را بر اساس آن انتخاب و خریداری کنید. در انتها هم یادآوری می‌کنیم که برای خرید انواع گوشواره زنانه از جنس طلای ۱۸ عیار می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما در لینک زیر سر بزنید.

 

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منبع: medium و wixonjewelers و fourseven

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.