قیمت روز طلا: 3,350,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای انتخاب سایز پابند : آیا پابند مفهوم خاصی دارد؟

0

راهنمای انتخاب سایز پابند

برای اینکه از زیبایی پابند، این وسیله زینتی بهره‌مند شوید، باید سایز درست و مناسب آن باید را بدانید. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توان سایز درست پابند را اندازه‌گیری کر، روش زیر را امتحان کنید.

اندازه استاندارد پابند برای زنان

۲۱.۵ سانتی‌متر / ۸.۵ اینچ (خیلی کوچک)

۲۳ سانتی‌متر / ۹ اینچ (کوچک) – رایج‌ترین سایز

۲۴.۱۵ سانتی‌متر / ۹.۵ اینچ (متوسط) – بسیار رایج

۲۵.۵ سانتی‌متر / ۱۰ اینچ (بزرگ)

بر اساس اصول راهنمای انتخاب سایز پابند، باید بدانید که پا بند باید کمی پایین‌تر از قوزک آویزان باشد. برای مشخص کردن اندازه دقیق و درست پابند نباید از کش یا بندهایی که کش می‌آیند استفاده کنید. متر پارچه‌ای، یا نوار (غیر کشی) را به‌گونه‌ای دور مچ بگیرید که کمی از قوزک پا پایین‌تر قرار بگیرد.

البته می‌توانید دور مچ را بدون اینکه آویزان باشد هم اندازه بگیرید و سپس به اندازه ۷ تا ۱۴ میلی‌متر به آن اضافه کنید. این میزان به این بستگی دارد که دوست دارید پابند چقدر از مچ پاهایتان آویزان باشد.

بخوانید: سایز دستنبد

 

به طور مثال، اگر مچ پاهای شما ۲۱.۶ سانتی‌متر از باید پابند اندازه ۲۲ تا ۲۳ سانتی‌متر را انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب اندازه پابند
پابند طلا بال فرشته کوچک

پابند چیست و چه خواص و مفاهیمی دارد؟

پابند طلا یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی است که اغلب خانم‌ها و تعداد محدودی از آقایان در سال‌های اخیر زیاد استفاده می‌کنند. این وسیله زینتی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ئ از جنس‌های متفاوتی تهیه و عرضه می‌شود.

برخلاف تصور برخی از مردم، پابند به هیچ عنوان یک مد جدید نیست و از دوران باستان در میان مردم از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

قرن‌هاست که دختران هندی خلخال به پا می‌بندند. این آذین پا در زبان هندی به نام‌های «نُپور» و «پاتیلو» شهرت دارد.

در کشوری همچون آمریکا، از دهه ۱۹۳۰ میلادی تا اواخر قرن بیستم، پابند در طرح‌های رسمی و غیررسمی مورد استفاده زنان و دختران قرار می‌گرفت و وسیله‌ای زینتی بشمار می‌رفت.

همچنین زنان مصری نیز از دوران «ما قبل تاریخ مصر» از پا بند برای زینت پاهای خود بهره می‌گرفتند. پابندها در مصر باستان از مواد متنوع و در اشکال متفاوت ساخته می‌شدند. از فلزات بسیار گران‌قیمت همچون طلا که محبوب ثروتمندان بوده تا نقره و آهن که بیشتر مورد استفاده طبقه پایین و طبقه متوسط جامعه قرار داشته است.

البته شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه زنان مصری پا بند به پا نمی‌بندند زیرا در دین اسلام استفاده از خلخال در انظار عمومی گناه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: پابند ؛ آذینی که قرن‌هاست زینت‌بخش پای زنان بوده

پابند طلا رقص سماع

معرفی انواع مختلف پابند

رایج‌ترین پابندها از جنس طلا و نقره هستند. اما نمونه‌های ارزان‌قیمتی از جنس چرم، پلاستیک، نایلون، مکرومه و … نیز در بازار موجود است. بر اساس راهنمای انتخاب سایز پابند باید قبل از تعیین اندازه به جنس پابندها هم توجه داشته باشید.

پابندهای فلزی دو نوع متفاوت دارند:

  • انعطاف‌پذیر: این مدل‌ها در کشور هند به «پایال» مشهور هستند و اغلب از حلقه‌های زنجیر تشکیل شده است. به این زنجیرها، زنگوله‌های کوچکی هم متصل می‌شود تا وقتی فرد راه می‌رود صدای جالب‌توجهی ایجاد شود.
  • غیر قابل انعطاف: این پابندها اغلب از فلزهای مسطح و صاف که به حلقه تبدیل شده‌اند، ساخته می‌شوند. همان‌طور که از نامشان پیداست، ثابت هستند و انعطاف ندارند. بنابراین استفاده آسانی هم نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: آداب استفاده از پابند، نکاتی باید پیش از استفاده از پابند بدانید

خواص پابند از جنس طلا

در ادامه‌ی راهنمای انتخاب سایز پابند بد نیست به خواص این اکسسوری هم اشاره کنیم. پابندهایی که از جنس طلا ساخته می‌شوند می‌توانند خواص درمانی برای بدن انسان داشته باشند. از جمله‌ی این خاصیت‌ها می‌توان به بهبود سوخت‌وساز بدن یا کمک به درمان بیماری‌های قلبی اشاره کرد. گفته می‌شود طلا خاصیت ضدعفونی‌کنندگی هم دارد و تپش قلب را پایین می‌آورد.

خرید از گالری پرسته: راهنمای سایز گردنبند، دستبند و انگشتر

خواص پابند از جنس نقره

پابندهایی که از جنس نقره ساخته می‌شوند، به تسکین درد و ضعف پاها کمک می‌کنند. همچنین دمای بدن را نیز تنظیم می‌کند. زمانی پابند نقره استفاده می‌بندید، یون‌های نقره وارد بدن می‌شوند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. یون‌های نقره می‌توانند با اتصال به گیرنده‌های اکسیژن باکتری‌ها، آنها را خفه کنند و از بین ببرند.

گالری پرسته نیز نمونه‌های زیبایی از پا بند طلا را به محصولات خود اضافه کرده است که در این صفحه می‌توانید از طرح و قیمت هر کدامشان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منبع: wikihow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.