قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

انتخاب بهترین گوشواره بر اساس فرم صورت و سبک لباس

0

شاید یکی از کارهای سخت خانم‌ها که هر روز صبح باید انجام دهند ست کردن گوشواره مناسب با لباسی است که آن روز قرار است بپوشند.

همه می‌دانیم که یکی از اصول خوش‌پوشی و زیبایی این است که لباس و زیورآلات با هم تناسب داشته باشند. برای این منظور باید چندین موضوع را همیشه مدنظر داشته باشید که ما به طور مفصل در زیر برایتان توضیح داده‌ایم.

تا انتهای مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

در چه مراسمی قرار است شرکت کنید؟

اولین مساله‌ای که هنگام انتخاب گوشواره مناسب باید در نظر بگیرید، مراسمی است که قرار است در آن حضور داشته باشید. شما باید بر اساس شرایط لباس و زیورآلات خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید به یک مهمانی شام دوستانه بروید به هیچ عنوان لازم نیست یک گوشواره طرح‌دار و درخشان از گوش‌هایتان آویزان کنید.

یا اگر در یک جلسه رسمی حضور دارید، بدون شک باید گوشواره طلا ساده و کلاسیک استفاده کرده باشید. گوشواره‌های میخی یا حلقه‌های کوچک و بدون هیچ‌گونه آویزی برای چنین شرایطی بسیار مناسب هستند.

برای محل کار هم بهتر است گوشواره میخی استفاده کنید.

گوشواره طلا لونا

طرح‌های مینیمال و ساده برای محل کار نشان‌دهنده این هستند که شما به‌خوبی می‌دانید کجا چه باید بپوشید.

اگر قرار است سر قرار عاشقانه حاضر شوید یا با دوستان خود تفریح کنید، لازم نیست هیچ محدودیتی برای خود قایل شوید و هر گزینه‌ای که احساس می‌کنید زیباتر است، را انتخاب کنید. حتی می‌توانید شهامت به خرج داده و از طرح‌های رنگی و فانتزی استفاده کنید.

چه لباسی قرار است بپوسید؟

مهم نیست لباس شما تا چه اندازه زیبا باشد، اگر گوشواره اشتباه انتخاب کنید ممکن است تیپتان بد دیده شود.

انتخاب رنگ اشتباه باعث می‌شود تا بیننده حواسش به آن پرت شده و لباس‌های شما، هرچقدر زیبا باشد را نبیند. مثلا فرض کنید تاپ قهوه‌ای پوشیده‌اید و گوشواره سیاه از گوش آویخته‌اید! این بدترین کاری است که می‌توانید با ظاهر خود انجام دهید.

اگر به‌طور دقیق نمی‌دانید چه رنگ و چه طرحی با هم بیشتر ست هستند، کمی وقت بگذارید و همه گوشواره‌های خود را با لباسی که به تن دارید تست کنید. ترجیحا رنگ گوشواره را به همان رنگ لباس انتخاب کنید. این کار باعث ایجاد نوعی هارمونی خوب می‌شود و بدون شک نظر کسانی که شما را می‌بینند نیز جلب خواهد شد.

انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت

انتخاب بهترین گوشواره بر اساس فرم صورت و سبک لباس
گوشواره طلا الارا (ELARA)

شاید باور نکنید اما نوع گوشواره‌ای که انتخاب می‌کنید تاثیر بسیار زیادی روی صورت شما خواهد داشت. یعنی با تغییر شکل گوشواره، صورتتان هم برای بیننده تغییر خواهد کرد.

زنانی که صورت‌های کشیده دارند بهتر است از آویز و گوشواره‌های بلند استفاده کنند. البته این نوع گوشواره برای صورت‌های گرد هم بسیار مناسب است.

با آگاهی از اینکه چه گوشواره‌ای برای چه فرم صورتی مناسب است، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و زیباتر به نظر برسید.

متناسب با سن خود گوشواره‌ خریداری کنید

انتخاب گوشواره
گوشواره طلا مثلث دور نگین

حتی اگر دوست دارید زیورآلات ارزان بخرید تا تنوع بیشتری داشته باشد، توصیه می‌کنیم دست‌کم از گوشواره‌های پلاستیکی یا کلیپسی پرهیز کنید.

این متریال‌ها برای زنان بزرگسال به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیستند. همچنین اگر یک خانم جوان، گوشواره‌ای به سبک کودکان استفاده کند اولین فکری که به ذهن بیننده خواهد رسید این است: هنوز بزرگ نشده!

بنابراین بسیار مهم است که برای انتخاب گزینه‌های فانتزی یا رنگی وقت بیشتری صرف کنید و نمونه‌هایی را برگزینید که با سن و موقعیت اجتماعی شما تناسب کامل دارند.

انتخاب گوشواره برای گوش‌های حساس

برخی از افراد پوست حساسی دارند و به برخی فلزات واکنش نشان می‌دهند. از جمله می‌توان به فلزاتی همچون نیکل یا برنج اشاره کرد. این افراد باید از زیورآلاتی که این متریال را در خود دارند پرهیز کنند.

شاید بتوان گفت بهترین گزینه برای این افراد استفاده از گوشواره‌هایی از جنس نقره استرلینگ است. فرق آن با نقره خالص چیست؟

نقره خالص، همان‌طور که از نامش پیداست فقط و فقط از فلز نقره ساخته شده است. این فلز حاوی ۹۹.۹ درصد نقره است و مقدار بسیار اندکی از دیگر فلزات همانند مس در موادش وجود دارد.

این در حالیست که نقره استرلینگ حاوی ۹۲.۵ درصد نقره است و بقیه مواد تشکیل‌دهنده‌ آن فلزات دیگر و اغلب فلز مس است. به همین خاطر است که به نقره استرلینگ، نقره استرلینگ ۹۲۵ یا نقره ۹۲۵ هم می‌گویند.

دلیل شکل‌گیری این آلیاژ این بوده که ساخت جواهرات ظریف با نقره خالص بسیار دشوار است. به این خاطر که فلز نقره بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است.

ازاین‌رو، نقره خالص برای ساخت زیورآلات و ظروف مناسب نیست و با افزودن فلزات دیگری همچون مس، علاوه بر افزایش مقاومت، چکش‌خوری آن را هم بیشتر می‌کنند  .به این ترتیب می‌توانند طراحی‌های موردنظر خود را اجرا کرده و جواهرات زیبا و ظریفی تولید و عرضه نمایند.

از فلزات دیگر هم در آلیاژ نقره استرلینگ می‌توان استفاده کرد اما قرن‌ها تجربه نقره‌سازی نشان داده که بهترین فلز همراه نقره مس است که علاوه بر افزایش سختی و ماندگاری آن، رنگ نقره را نیز تغییر نمی‌دهد.

گوشواره رقص سماع

در صنعت جواهرسازی، به منظور افزایش درخشندگی زیورآلات نقره، معمولا با یک لایه نازک از نقره ۹۹۹ عیار روکش می‌شوند.

تشخیص نقره استرلینگ اصل با یک دستمال سفید، روی نقره بمالید. اگر رد نقره روی دستمال باقی بماند، می‌توانید از اصل بودن نقره استرلینگ مطئن باشید. دلیلش هم این است که قرار گرفتن در مجاورت هوا باعث تجزیه شدن نقره استرلینگ می‌شود. این امر به‌مرور زمان هم بیشتر می‌شود. به همین خاطر است که پولیش کردن نقره اصل با دستمال، روی پارچه لکه سیاه ایجاد می‌کند.

در آخر هم بگوییم، گوشواره‌هایی از جنس طلا، پلاتین، استیل ضد زنگ، تیتانیوم و حتی گوشواره‌های چوبی برای کسانی که پوست حساسی دارند گزینه‌های مناسبی بشمار می‌روند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.