قیمت روز طلا: 3,870,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

آشنایی با سنگ ماه تولد مرداد و خواص آن

0

سنگ ماه تولد مرداد یک سنگ سبزرنگ و زیبا به نام زبرجد است که برخلاف دیگر سنگ‌های قیمتی که در همۀ رنگ‌ها در طبیعت یافت می‌شوند، فقط رنگ سبز دارد. رنگ سبز زبرجد از سایه‌های سبز تیره تا سبز روشن متغیر است. به همین خاطر تنوع سایه‌های رنگ سبز است که گاهی آن را با سنگ زمرد اشتباه می‌گیرند. اما ویژگی ساختاری این دو سنگ بسیار با هم متفاوت است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای اینکه با ویژگی‌ها، خواص و راه‌های تشخیص زبرجد اصل آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

سنگ ماه تولد مرداد چیست؟

سنگ ماه تولد آگوست (مرداد)، پریدوت (زبرجد) است. سنگ پریدوت به معنای زیبایی است و اغلب رنگ سبز-زرد دارد. هر چه سبزی این سنگ تیره‌تر باشد، ارزش و قیمت آن بیشتر خواهد بود. تیرگی موجود در رنگ زبرجد در نتیجه وجود آهن در بافت آن است. در اسناد باستانی آمده که یونانی‌ها سنگ زبرجد را از جزیره‌ای تحت عنوان Zabargad که منبع اصلی زبرجد بوده استخراج می‌کردند. بنابر نوشته‌های تاریخی، استخراج زبرجد از این جزیره به دلیل هجوم مارها، برای مدتی به تعویق افتاد. تا اینکه در سال ۱۹۰۰ دوباره از سر گرفته شد و پس از آن سنگ‌های بزرگ‌تر، با رنگ‌های تیره‌تر و کدرتری از این منطقه به دست می‌آمد. در حال حاضر نیز قطعات بزرگی از این سنگ در موزه‌های مختلف جهان نگهداری می‌شود.

یکی از ویژگی‌های بسیار خاص سنگ Peridot این است که زیر نور مصنوعی هم دقیقاً همان رنگی را دارد که در نور طبیعی دارد. این باعث می‌شود تا این سنگ در شب هم درخشش کامل و زیبایی داشته باشد. به همین خاطر در مصر باستان به سنگ خورشید یا زمرد شب شهرت داشت. جالب است بدانید سنگ جواهر زبرجد به عنوان گوهر ملی مصر شناخته شده است.

زبرجد به دلیل رنگ زیبا و آرامش‌بخش خود، در دسته سنگ‌های قیمتی قرار گرفته است. استفاده از سنگ زبرجد به صورت نگین‌های تراش خورده بر روی انگشتر، مدال و دستبند بیشتر مرسوم است. افراد متولد ماه اوت از این سنگ به عنوان سنگ ماه تولد خود و یک سنگ منحصربه‌فرد برای جذب عشق و صلح استفاده می‌کنند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر فیروزه

مشخصات سنگ زبرجد چیست؟

زبرجد (Peridot) که بهترین سنگ برای زنان متولد مرداد است، نوعی سنگ معدنی است که از ترکیب آهن و منیزیم تشکیل می‌شود. این سنگ به دلیل دارا بودن مقداری آهن، به رنگ زیبای سبز- زرد در طبیعت یافت می‌شود. سنگ زبرجد اغلب در سنگ‌های آتشفشانی بازالت به چشم می‌خورد. امروزه این سنگ در رنگ‌های سبز زیتونی، زرد مایل به سبز و زرد دیده می‌شود. سختی سنگ زبرجد در بین ۶. ۵ تا ۷ موس است. درخشش سنگ پریدوت مانند شیشه است و در مقابل اسید سولفوریک تجزیه می‌شود.

از نظر شیمیایی زبرجد سبز، سیلیکات منیزیوم آهن است و شدت رنگش به میزان آهنش بستگی دارد. البته ممکن است در آن کمی نیکل و کرومیم هم یافت شود. بیشتر سنگ‌های جواهر در پوستۀ زمین شکل می‌گیرند اما زبرجد سبز در قسمت‌های عمیق گوشتۀ زمین تشکیل می‌شود. این سنگ به خانواده مواد معدنی فایالیت- فورستریت تعلق دارد. برخی ها زبرجد سبز را الیوین می‌نامند، اما وقتی مسئله سنگ جواهر مطرح می‌شود، زبرجد سبز اصطلاح بهتری است.

به طور کلی، زبرجد سبز زیاد سخت نیست و در مقابل اسید مقاومت ندارد. در نمونه‌های بسیار نادر، می‌تواند به شکل ستاره‌های چهار پرتو، درخشش معروف چشم گربه‌ای را از خود نشان دهد. شفافیت سنگ زبرجد بسیار عالی است اما گونه‌های درخشان این جواهر بسیار محدود و نادر هستند. سنگ‌های بزرگ‌تر آن به دلیل وجود ناخالصی، تا حدی ابری‌شکل و مات هستند. اما وقتی برش و صیقل داده شوند، درخشش فوق‌العاده‌ای مثل شیشه پیدا می‌کنند.

این سنگ را تراش جواهری،کبوچن و دامله می‌دهند و جالب است بدانید که در حال حاضر، بزرگترین زبرجد تراشیده جهان با وزن ۳۱۹ قیراط در واشنگتن نگهداری می‌شود.

مهم‌ترین معدن زبرجد در جزیره آتشفشانی دریای سرخ و معادن دیگر این سنگ در میانمار، استرالیا، برزیل، چین، کنیا، مکزیک، پاکستان، سریلانکا و آفریقای جنوبی است. البته، امروزه مهم‌ترین منابع سنگ زبرجد در پاکستان وجود دارد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق

خواص درمانی سنگ زبرجد چیست؟

سنگ ماه تولد مرداد ( ۲۳ ژوئیه تا ۲۲ اوت)، نماد خورشید جان‌بخش، شکوه و آرامش است. این سنگ دفع‌کنندۀ توهم، کابوس‌های شبانه و خشم است و موجب تعادل خواب می‌شود. برای دفع شیاطین نیز کاربرد دارد. زبرجد دارای ارتعاشات بسیار ملایمی است که کل سیستم‌های بدن متولدین مرداد را فعال می‌کند.

رنگ سبز زبرجد برای چشم مفید است. گفته می‌شود اگر زبرجد را بر روی سینه قرار دهید غم، افسردگی، نفرت و حسادت را از دل و روح پاک می‌کند . همچنین اگر زبرجد همراه داشته باشید، برکت و ثروت را زیاد می‌کند و برای صاحبش شانس و اقبال به همراه می‌آورد. به همین خاطر است که زبرجد را بهترین سنگ برای زنان متولد مرداد و بهترین سنگ برای مردان متولد مرداد می‌دانند.

زبرجد یبوست را برطرف می‌کند. همچنین این سنگ برای رفع بیماری‌های پوستی به ویژه اگزما و جوش‌های صورت مفید است. جهت تسکین دردهای استخوانی نیز استفاده می‌شود.

سنگ ماه تولد مرداد بسیار خوشرنگ است و باعث تقویت و آرامش اعصاب می‌شود. برای تقویت قلب و بهبود جریان خون نیز بسیار مؤثر است. همچنین از زبرجد برای درمان افسردگی، عصبانیت، بی‌خوابی و حالت‌های ضعف استفاده می‌کنند. برای برطرف کردن بیماری‌های کبد نیز سنگ مؤثری است.

سنگ ماه تولد مرداد قادر است اعصاب حس چشایی را تحریک و غدد داخلی بدن انسان را تقویت کند. ستون فقرات را نیرو بخشد و باعث تسکین سردرد می‌شود.

خرید از گالری پرسته: انگشتر یاقوت

همچنین برای تنگی نفس، برونشیت، التهاب نایژه‌ها، سرفه و سرماخوردگی مفید است. این سنگ قدرت تمرکز، خلاقیت و آگاهی متولدین مرداد را زیاد می‌کند. تفکرات عالی و برجسته ایجاد می‌کند و روحی شاداب و چالاک به انسان می‌دهد.

متولدین مرداد چه ویژگی‌هایی دارند؟

متولدین دومین ماه تابستان، بلند پرواز، کاردان و متکی‌به‌نفس هستند. این افراد اغلب از لحاظ جسم و روح از بالاترین امتیاز برخوردار هستند. صفات منفی یا مثبت این افراد زیاد است به طوری که هرطور که تربیت شوند آن را به بهترین حالت اجرا خواهند کرد. متولدین مرداد از نظر فیزیکی افرادی قوی به‌شمار می‌روند. چنانچه در جریان امور احساسی و عاطفی قرار بگیرند هنرمند، شاعر، نقاش، هنرپیشه، مجسمه ساز، نویسنده و بازیگری موفق خواهند شد و اگر در امور نظامی وارد شوند، سرداران و فرماندهانی دلیر خواهند شد.

متولدین دهه اول ماه مرداد

متولدین دهۀ اول ماه مرداد اغلب سریع، خوش‌صحبت، موفق در اقتصاد، راستگو، درستکار، مشاور خانواده، بعضاً مصلحین و قاضیانی خوب، منصف و وفادار، با تقوا، اغلب دارای وجهه اجتماعی خوب، دارای شخصیت مثبت، حلال اختلافات خانوادگی، خیر خواه، خوش‌رو با چهره‌ای شاد هستند. آنها همچنین در مواجهه با مشکلات صبورند و شریکی قابل اعتماد، مقید به خانواده و فامیل‌دوست به شمار می‌روند. افرادی که در ۱۰ روز اول مرداد به دنیا آمده‌اند، در تربیت فرزندان اغلب موفق، دارای طبعی بذله‌گو، گاه جاه‌طلب، عموماً در پست‌های مدیریت و سرپرستی موفق ظاهر می‌شوند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق زنانه

متولدین دهه دوم ماه مرداد

متولدین دهۀ دوم این ماه اغلب دارای رشد و تکامل معنوی، شخصیتی مطلوب، در پاسخ به خشم خشمگین و در پاسخ به محبت خوش‌رو و مهربان هستند. متولدین ۱۰ روز دوم ماه مرداد اغلب هوشمند، سخاوتمند، علاقه‌مند به امور فرهنگ‌وهنر، بعضاً شاعر، نویسنده، هنرپیشه و دارای حس زیبا شناسی هستند. این افراد عموماً کم توجه به مادیات، طالب زندگی سالم و شادند.

متولدین دهه سوم ماه مرداد

متولدین دهۀ سوم این ماه واقع‌بین، در مواجهه با ناملایمات با عکس‌العمل متعارف، باگذشت، صبور، علاقه‌مند به طبیعت و اغذیه طبیعی هستند. آنها اغلب دارای خانواده‌ای پر اولاد، پر کار، ذاتا مخالف با سکون و بطالت هستند و افرادی پویا، علاقه‌مند سفر و دارای مشاغلی متنوع به حساب می‌آیند‌.

سنگ ماه تولد مرداد بر چه مبنایی قیمت‌گذاری می‌شود؟

از آنجا که در ایران معادنی برای استخراج سنگ زبرجد وجود ندارد، فاکتورهای بسیاری بر روی قیمت این سنگ مؤثر هستند. مثلاً سنگ زبرجد سبز درشت و سالم، کمتر از سنگ ریز پیدا می‌شود و بنابراین قیمت آن به صورت تصاعدی گران‌تر است.

به طور کلی، کمیاب بودن این گوهر در بازار ایران (نسبت به دیگر سنگ‌های قیمتی) باعث شده تا از نظر قیمتی با انواع یاقوت برابری کند و گاهی حتی با قیمت بالاتر هم خریدوفروش شود. همچنین قیمت سنگ زبرجد نسبت به انواع عقیق، آمیتیست، دُر نجف، گارنت، یشم و غیره بیشتر است.

به طور خلاصه می‌توان وزن و خلوص سنگ زبرجد را مهم‌ترین فاکتور در قیمت‌گذاری آن دانست؛ به طوری که نگین‌های بالای ۱۰ قیراط در بازار ایران کمیاب و بالای ۲۰ قیراط را عملا نایاب دانست. به همین دلیل است که افزایش قیمت شدیدی دارند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق مردانه

کلام آخر

ما در گالری پرسته هیچ نوع طلا و زیورآلاتی که با سنگ جواهر زبرجد ساخته شده باشد نداریم. اما اگر نگین‌های سبز را در ترکیب با طلا دوست دارید، می‌توانید از جواهرات مزین به مرمر سبز یا سنگ زمرد استفاده کنید. مثلاً در میان محصولات پرسته، النگو طلا اطلس دارای ۳۵ سوت سنگ زمرد و ۶۶ سوت توپاز آبی است و کاملاً دست‌ساز و از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است. انگشتر طلا اطلس هم ۳۵ سوت زمرد و ۶۶ سوت توپاز آبی دارد.

بیشتر بخوانید: تشخیص زمرد اصل؛ چگونه زمرد اصل را از بدل تشخیص دهیم

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.