قیمت روز طلا: 3,300,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

سنگ ماه دی و چیزهایی که درباره آن نمی‌دانید

0

سنگ ماه دی یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد است که در گالری طلا پرسته به شرح و توضیح آن پرداخته‌‎ایم. ارتباط هر سنگ با متولدین هر ماه را کارشناسان زیادی تایید کرده‌اند و گفته می‌شود، خواص سنگ‌های گرانبها روی بدن انسان بی ارتباط با ماه تولد آنها نیست. یعنی مثلاً وقتی یک دی ماهی از سنگ گارنت استفاده کند، اثرات مفید این سنگ روی او بیشتر از متولدین دیگر ماه‌های سال خواهد بود.

به طور کلی، سنگ ماه تولد (Birthstone) یک سنگ قیمتی است که ماه تولد فرد را نشان می‌دهد. سنگ‌های ماه تولد اغلب به عنوان جواهرات یا به شکل آویز استفاده می‌شود.

برای آشنائی با سنگ تولد دی ماه و خواص آن تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

آشنایی با سنگ‌های ماه تولد دی ماه

سنگ‌های ماه تولد دی‌ماه شامل گارنت (لعل) عقیق قرمز، فیروزه، حدید، چشم ببر، زمرد، یاقوت، جاسپر، کهربا، مروارید، کریستال کوارتز و لاجورد است.

اصلی‌ترین سنگ ماه دی «گارنت» است

یکی از انواع سنگ ماه تولد دی (۲۲ دسامبر تا ۲۱ ژانویه) – برج جدی، سنگ لعل (گارنت) است. نام دیگر سنگ گارنت، یاقوت سیلان یا حجر سیلان است. گارنت اغلب به رنگ قرمز موجود است اما در رنگ‌های دیگر چون سبز، زرد کمرنگ تا زرد روشن و نارنجی آتشین نیز یافت می‌شود. گارنت از ۵۰۰۰ سال پیش به عنوان گوهر مورد استفاده بشر بوده. سختی گارنت‌ها ۵/۶ تا ۷ در مقیاس موس و چگالی آن در حدود ۵/۳ تا ۳/۴ کیلوگرم بر متر مکعب است که بسته به نوع ترکیب تغییر می‌کند. ازهمه انواع گارنت در صورتی که بلورهای درشت تشکیل دهند، می‌توان در ساخت جواهرات استفاده کرد. جالب است بدانید که با ارزش‌ترین گارنت از نظر جواهرشناسی، دمانتوئید است که رنگ سبز زمردی دارد.

سنگ گارنت به‌ دلیل‌ تنوع‌ رنگ‌ و وجود معادن‌ پراكنده‌ در تمام‌ دنیا به‌ خصوص‌ در كشورهای‌ هندوستان، پاكستان‌ و برزیل و بعضا در برخی از كشورهای‌ اروپایی‌ در صنعت جواهرسازی از جایگاه خاصی برخوردار است. گارنت با رنگ‌های جذاب، جلوه‌ و زیبایی‌ منحصر به فردی دارد. به لحاظ قیمتی هم لعل سنگ گران‌قیمتی نیست و بیشتر اقشار جامعه قدرت خرید آن را دارند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند سنگی زنانه

 

گارنت را می‌توان با دیگر سنگ‌های قیمتی و گرانبها اشتباه گرفت. به‌طور مثال، ممکن است گارنت قرمز ممکن است با روبی، نوع زرد آن با توپاز گرانبها، گارنت سبز با زمرد اشتباه گرفته شود. امروزه انواع گارنت‌های کشور موزامبیک در شرق آفریقا به دلیل کیفیت بالا و رنگ‌های قرمز بسیار گرمی که دارند بسیار محبوبند.

 

«روبی» گران‌ترین سنگ ماه دی است

در پاسخ به این سوال که گران‌ترین سنگ ماه دی چیست باید بگوییم، روبی. درجه سختی یاقوت سرخ (روبی) ۹ از ۱۰ در مقیاس مو (Mohs) است. به همین خاطر یکی از سخت‌ترین و البته گران‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان بشمار می‌رود. این جواهر بیشتر به رنگ صورتی تا قرمز تیره و عمیق دیده می‌شود. نام سنگ یاقوت از کلمه لاتین رابر به معنی قرمز گرفته شده است. امروزه، بیشتر یاقوت‌ها در آفریقا و آسیای جنوب شرقی استخراج می‌شوند. بزرگترین یاقوت استخراج شده به وزن چهار پوند است و یاقوت لیبرتی بل (Liberty Bell Ruby) نام دارد که در سال ۲۰۱۱ به سرقت رفت.

عموماً هند را منبع تمام یاقوت‌های سرخ جهان می‌دانند. این ادعا در مجموعه‌ای از نوشته‌های ادبی و هنری با قدمت بیش از دو هزار سال به اثبات رسیده است. اما با این حال، باکیفیت‌ترین، شفاف‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین یاقوت سرخ جهان معمولاً در برمه استخراج می‌شود. این نوع روبی می‌تواند به اندازه‌ی الماس ارزشمند باشد.

برای نگهداری از سنگ روبی باید بدانید که بسیار مستحکم و سفت است و کمتر سنگی توان خراش دادن آن را دارد. بنابراین نگران این نباشید که در کنار دیگر جواهرات آسیب ببینید. اما یاقوت می‌تواند به دیگر سنگ‌ها و طلاها آسیب برساند و روی سطح آنها خراش ایجاد کند.

یاقوت سرخ علاوه‌بر اینکه سنگ متولد دی است، سنگ اصلی ماه تولد تیر هم هست. همچنین به عنوان سنگ‌های فرعی ماه‌های تولد آذرو آبان نیز استفاده می‌شود.

 

«عقیق» یکی دیگر از انواع سنگ تولد دی ماه است

عقیق یا آگات، از دیگر انواع سنگ ماه تولد دی ماه است. سختی عقیق بین ۶.۵ تا ۷ درجه در مقیاس مو است. به همین خاطر گاهی سخت و یا گاهی نرم است. این گوهر معمولاً از نوارهای پی‌درپی كلسدونی و كوارتز تشکیل می‌شود که به سبب وجود اکسیدهای فلزی به رنگ‌های متفاوت ظاهر می‌شود.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی زنانه

 

این سنگ در جواهرسازی کاربرد زیادی دارد و گفتیم که در رنگ‌های مختلفی هم وجود دارد. مصری‌ها از سه هزار سال پیش، این سنگ را به صورت نگین‌هایی در سایزهای مختلف در می‌آوردند و از آن برای انگشترهای خود یا برای تزئین ظروف استفاده می‌کردند. به طوری که در دوره امپراتوری بیزانس (روم شرقی – قسطنطنیه) کاسه‌های ساخته شده از عقیق بسیار محبوب بودند. عقیق علاوه بر دی، سنگ ماه تولد مرداد، بهمن، آبان و شهریور هم هست.

 

«لاجورد» سنگ متولد دی ماه است

لاجورد یک نوع کانی خاص است که از ترکیب کانی‌های دیگر مثل سودالیت، کلسیت، لازوریت و پیریت تشکیل می‌شود. به همین خاطر، رنگ، شفافیت و شکل ظاهری آن بسته به مقدار مواد مختلف تشکیل دهنده‌اش، متفاوت است. لاجورد طبیعی معمولا در تخته سنگ یا در سنگ آهک یافت می‌شود. در کوه‌های باستانی مرتفع افغانستان بهترین کیفیت از لاجورد را که از شش هزار سال قبل استخراج می‌شد، می‌توان یافت. گفته می‌شود لاجورد، سنگ مورد علاقه تمدن‌های باستانی بین النهرین تا مصر، ایران، یونان و رم بوده است.

 

«اونیکس» سنگ شانس متولد دی ماه است

اونیکس (Onyx) نوعی سنگ معدنی لایه لایه است که بر پایه سیلیکات شکل گرفته است. بشر سال‌هاست که از این گوهر گرانبها در ساخت جواهرات زینتی استفاده می کند. البته باید بدانید که بیشتر اونیکس‌های سیاه موجود در بازار از سنگ‌های مصنوعی هستند. چون انیکس سیاهِ طبیعی بسیار کمیاب است. درجه سختی اونیکس بین ۷ تا ۱۰ در واحد «موس» (Mohs) است. با این حساب، اونیکس سنگ سخت و پایداری به‌شمار می‌رود. البته به این معنی نیست که خراش یا ترک بر نمی‌دارد.

خرید از گالری پرسته: گوشواره طلا زنانه

سنگ باباغوری به طور عمده در کشورهایی نظیر هند، ماداگاسکار و برزیل یافت می‌شود. در کشوری همانند آمریکا هم در منطقه کالیفرنیا می‌توان اونیکس پیدا کرد. این سنگ در اغلب مواقع به رنگ سیاه در طبیعت یافت می‌شود اما بعضاً هم پیش می‌آید که در رنگ‌های قهوه‌ای با خطوط سفید یا قرمز هم دیده شود. سنگ‌هایی که رنگ دارند را عقیق راه‌راه می‌نامند. پس از اونیکس سیاه، کانی قرمز رنگ اونیکس بیشترین طرفدار را دارد.

اونیکس به دلیل رنگ خاص و کنتراستی که با طلا و سایر سنگ‌ها ایجاد می‌کند، همیشه یکی از گزینه‌های خوب و انتخاب‌های اول جواهر سازها برای ساخت کارهای فاخر به شمار می‌رود و از دسته سنگ‌های زینتی است که هم به شکل مات و هم به شکل براق در دسترس قرار دارد.


خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ‌های ماه تولد دی

در زیر خواص و ویژگی‌های تمام سنگ‌های ماه تولد دی ماه را توضیح داده‌ایم.

خواص و ویژگی‌های سنگ گارنت

لعل نماد وفاداری و پایداری است. از سنگ ماه تولد دی به عنوان التیام بخش دردها استفاده می‌شود. این سنگ گرانبها آرامش و خوابی بدون کابوس را به همراه دارد. از لعل می‌توان برای افزایش قوای بدن و استقامت جسمی و همچنین تقویت قلب و عروق بهره گرفت. گارنت همچنین یک تصفیه‌کننده‌ی باورنکردنی برای کل بدن است؛ خون، قلب و ریه‌ها را بازسازی می‌کند و به جذب هرچه بهتر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری کمک می‌کند.

سنگ لعل به مویرگ‌های نایژه و ریه‌ها استحکام می‌بخشد. بر علیه التهابات مفصلی، روماتیسمی، بیماری‌های پوستی به کار می‌رود. کلیه ها و طحال، کبد را تقویت می کند. از آشفتگی‌های ذهنی می‌کاهد. این سنگ به دلیل اینکه به غده هیپوفیز نفوذ می‌کند برای مدیتیشن بسیار عالی است.

تقویت افکار مثبت، کاهش افسردگی، کمک به تداوم دوستی، محافظت از انرژی منفی، مفید برای قاعدگی زنان، متعادل کردن سیستم انرژی، کمک به ایجاد محبوبیت در میان اطرافیان، افزایش اعتماد به نفس و موفقیت در انتخاب شغل، تقویت افکار مثبت، جلوگیری از خواب بد از دیگر خواص سنگ لعل هستند. گارنت همچنین سنگ عشق و شور، نماد کسب و کار موفق، سنگ محافظ انرژی و نماد عشق و محبت نیز هست.

بد نیست بدانید که سنگ ماه تولد دی در انواع مختلفی وجود دارد. مثلا گارنت سیاه گارنت یا ملانیت (سیاه یا قرمز تیره) پایداری و استقامت و صداقت را تقویت می‌کند و انسداد چاکراهای قلب و گلو را باز می‌کند. فردی که از این سنگ استفاده می‌کند اغلب حقیقت را بیان می‌کند زیرا خاصیت این سنگ وادار کردن فرد به بیان حقایق است. گارنت سیاه بر فقدان عشق غلبه کرده و خشم و حسد و بدگمانی را برطرف می‌کند.

آلماندیت (گارنت قرمز یاقوتی)، رایج‌ترین نوع گارنت است که در جواهرسازی بسیار مورد استفاده دارد. از این سنگ برای افزایش بهره‌وری، کمک به ایجاد تمرکز و انجام کامل کارها استفاده می‌کنند.

گفته می‌شود اگر گارنت قرمز نزدیک چشم سوم نگه داشته شود، می‌تواند اطلاعات زندگی گذشته را یادآوری کند. آلماندیت سنگی فوق‌العاده انرژی بخش است که قدرت و بنیه فیزیکی به فرد می‌بخشد. همچنین گفته شده از طریق باز کردن ذهن برتر و نیکوکاری و شفقت، متحد کردن حقیقت و وابستگی در خود برتر، شخص را به خودش نزدیک‌تر می‌کند.

خرید از گالری پرسته: گوشواره بخیه ای زنانه

خواص و ویژگی‌های سنگ روبی

یاقوت سرخ علاوه بر اینکه انرژی متولدین ماه دی را افزایش می‌دهد، شهامتشان را هم زیاد می‌کند. همچنین برای درمان بیماری‌های قلبی، تنظیم جریان خون و تقویت کلیه‌ها بسیار مفید است. این جواهر ارزشمند، فشار خون پایین را افزایش می‌دهد و حالت ضعف و ناتوانی را در متولدین دی ماه که از انگشتر روبی استفاده می‌کنند، از بین می‌برد. سنگ روبی برای پاکسازی خون از سموم، تقویت سیستم گردش خون و مبارزه با عفونت‌های داخلی مفید است.

همچنین گفته می‌شود یاقوت سرخ برای تقویت بینایی و تنظیم جریان خون در ناحیه چشم‌ها بسیار موثر است. روبی حامی خوبی در برابر نیروهای منفی محسوب می‌شود. قلب را از عشق به خود و آینده لبریز می‌کند. معمولا در حالت تمرکز موجب پرورش نیروها و انرژی‌های معنوی می‌شود. به همین خاطر، انرژی‌هایی که برای رشد شخصیت مهم هستند را تقویت می‌کند. این سنگ به صاحب خود قدرت، حس سرزندگی و شهامت می‌بخشد.

در قرون وسطی، یاقوت سرخ را به عنوان یک سنگ پیش‌بینی‌کننده در نظر می‌گرفتند و بر این باور بودند که وقتی خطر نزدیک است سنگ روبی تیره می‌شود. در قرن سیزدهم از پودر روبی برای درمان مشکلات کبدی استفاده می‌کردند.

خواص و ویژگی‌های سنگ عقیق

عقیق از زمان‌های قدیم تاکنون به عنوان سنگ خوش‌شانسی و خوشبختی شناخته می‌شود. این سنگ زیبا مشکلات مربوط به تمرکز و حافظه را بهبود می‌بخشد. با استفاده از عقیق می‌توان چهره واقعی افراد و صداقت آنها را تشخیص داد. اگر با مشکل کم‌خوابی مواجه هستید می‌توانید یک تکه از سنگ عقیق را زیر بالش خود قرار دهید و خوابی آرام و پر از آرامش برای خود رقم بزنید. این سنگ شجاعت و سطح تحمل فرد را در رویارویی با مشکلات زندگی افزایش می‌دهد.

سنگ عقیق افسردگی را برطرف می‌کند و به متولدین ماه دی کمک می‌کند تا عشق واقعی را پیدا کنند. همچنین برای محافظت کودکان از خطر و به ویژه در جلوگیری ترس در هنگام طوفان و رعد برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید از گالری پرسته: انگشتر طلا

خواص و ویژگی‌های سنگ لاجورد

از جمله خواص سنگ لاجورد می‌توان به الهام بخش بودن، افزایش اعتماد به نفس، کمک به درک بالا احساسات و علایق دیگران، ارتقا آگاهی و بینش اشاره کرد. این سنگ ماه تولد به عنوان محافظ در برابر حمله‌های روانی نیز استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان سنگی برای بالا بردن شهود، اکسیر قدرتمند بدن، دور کردن ترس و خوف از جان آدمی، تحریک هوشیاری، کنترل فشار خون، سلامت غدد لنفاوی، درمان درد های عصبی وتقویت تار های صوتی هم استفاده کرد.

درمان تیروئید، تقویت سیستم ایمنی بدن، تصفیه خون، درمان آب مروارید، تنظیم چاکرای پنجم و ششم هم از دیگر خصوصیات درمانی و جادویی این سنگ هستند.

خواص و ویژگی‌های سنگ اونیکس

در دوران باستان از این سنگ به عنوان از بین برنده‌ی جادوی سیاه استفاده می‌شده است. اونیکس سنگ قدرت است و موجب افزایش جسارت و تصمیم‌گیری می‌شود. این سنگ ماه دی به افراد دمدمی مزاج که قادر به تمرکز روی موضوع نیستند کمک می‌کند تا تمرکز کنند.

کانی طبیعی اونیکس می‌تواند صاحبش را از چشم بد دور نگه دارد. محافظت از امواج منفی و ایجاد تعادل در فرد از ویژگی‌های سنگ طبیعی اونیکس است. نیروبخش و کاهش‌دهنده‌ی فشارهای روحی و عاطفی در افراد است؛ به خصوص در ورزشکارانی که تحت استرس قرار دارند. سنگ اونیکس اعتماد به نفس و اطمینان خاطر را افزایش می‌دهد. بهبود دهنده‌ی ناراحتی‌های گوش و اختلالات شنوایی نیز هست.

این گوهر برطرف‌کننده‌ی سستی و تنبلی است و نشاط و شادی را افزایش می‌دهد. اونیکس در تقویت پوست، مو و ناخن تاثیر زیادی دارد. داشتن سنگ اونیکس همراه خانم‌های باردار باعث زایمان آسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره سنگ اونیکس یا سنگ باباغوری

ویژگی دی‌ماهی‌ها

متولدین اولین ماه از فصل زمستان بسیار بلند نظر و کمال طلب هستند و می‌توانند رهبران خوبی باشند. آنهایی که در دهه اول این ماه به دنیا آمده‌اند، صبور، با ثبات، با اراده، خوش برخورد، با محبت، باگذشت، شجاع، همسردوست و مشاورانی خوب هستند. متولدین دی ماه به طور کلی، مبتکر، درستکار، وفادار، کوشا، دوستدار زندگی آرام و بی دردسر، دارای ظاهری آرام و درونی ناآرام، پرانرژی، شریکی مطمئن، شوخ طبع و متکی به تجربه هستند. همچنین مطالعه و مسافرت را بسیار دوست دارند.

مردان متولدین دی افرادی قدرت‌طلب و خانواده دوست هستند. مردان متولدین این ماه خوددار و سرد و در عرصه‌ی عشق کم حرف و کم تظاهر هستند. مردان متولد دی مقام را به ثروت ترجیح می‌دهند و تنها ایرادشان این است که باید عشق ورزیدن را به آنها آموزش داد. در مقابل زنان متولدین دی جاه‌طلب و کد بانو هستند اما در عین حال بسیار لجباز و زودرنجند.

  • دهمین ماه سال خورشیدی و اولین ماه فصل زمستان
  • برج فلکی برج جدی (بزکوهی)
  • سیاره حاکم: زحل
  • سمبل: بزکوهی
  • عنصر اربعه: خاک
  • اعداد شانس: ۳-۸-۹
  • روز شانس: شنبه
  • رنگ شانس: بنفش و نیلی
  • اندام های حساس: قلب، پوست، زانوها و ریه ها
  • بهترین همراه / همسر: متولدین (اردیبهشت، خرداد، تیر و شهریور)

بهترین سنگ برای زن متولد دی

بهترین سنگ برای زن متولد دی، گارنت است. گارنت بیماری‌های زنانگی را بهبود می‌بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگی اثر مثبت می گذارد. سنگ گارنت همچنین برای استحکام دیواره‌های سرخرگ، تقویت چشم و درمان سرطان در مراحل اولیه آن کارایی دارد. به طور کلی اثرات این سنگ میان زنان متولد دی بیشتر نمایان می‌شود.

خرید از گالری پرسته: انگشتر مردانه

بهترین سنگ برای مرد متولد دی

بهترین سنگ ماه تولد دی برای مردان دی ماهی بی‌شک سنگ عقیق سلیمانی یا همان اونیکس است. این سنگ باعث افزایش جذب انرژی جهت تقویت و بهبود روحی از سیاره حاکم خود یعنی زحل می‌شود. اونیکس سنگ بسیار زیبایی است که از آن در تهیه و ساخت انواع انگشتر طلا، گردنبند، دستبند و حتی سنجاق کروات استفاده می‌شود. ما هم در گالری پرسته زیورآلات ساخته شده از طلای ۱۸ عیار و سنگ‌اونیکس را عرضه می‌کنیم.

کلام آخر

سنگ ماه دی شامل چندین گوهر قیمتی و نیمه قیمتی مثل گارنت، روبی، اونیکس و لاجورد است. ویژگی‌های فیزیکی و اثرات شفابخش و درمانی تمام این سنگ‌ها را در این مطلب معرفی کردیم. اگر متولد ماه دی هستید برای خرید انواع طلا با سنگ‌های ماه تولد خود از لینک‌هایی که در این مطلب زیر پاراگراف هر کدام از سنگ‌ها گذاشته‌ایم، کمک بگیرید.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.