قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

سنگ ماه تولد بهمن و خواصی که برای متولدین این ماه دارد

0

سنگ ماه تولد بهمن به متولدین این ماه کمک می‌کند تا انرژی کائنات و انرژی سیاره خود، یعنی اورانوس را جذب کند. به طور کلی، سنگ‌های ماه تولد هر فرد بیشترین خواص و انرژی را برای بدن و روح او دارد. به همین خاطر است که اغلب کارشناسان این امر توصیه می‌کنند مردم از طلا با سنگ ماه تولد خودشان استفاده کنند.

در این راستا، ما در این مطلب سنگ ماه تولد متولدین بهمن را معرفی کرده‌ایم و در مورد خواص و انرژی‌های این سنگ به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم. تا انتها با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

سنگ ماه تولد بهمن چیست؟

سنگ ماه تولد بهمن آمیتیس است. آمیتیس نوعی کوارتز است که به خاطر رنگ بنفش بسیار زیبای خود و ساختار بلورهایش، محبوبیت زیادی دارد. از دوران مصر باستان تاکنون از این گوهر ارغوانی برای ساخت جواهرات و زیورآلات استفاده می‌شود. واژه آمیتیس از کلمه یونانی «amethystos» آمده است که به معنی «مست نبودن» است.

بر اساس افسانه‌های یونانی، «دینیسوس» (خدای شراب و حاصلخیزی طبیعت)، وقتی یکی از موجودات فانی از پذیرایی او سرباز زد، از دست تمام انسان‌ها و موجدات فانی و خاکی خشمگین شد. به همین خاطر تصمیم گرفت اولین آدمی که سر راهش ظاهر می‌شود را تنبیه کند. دست بر قضا، اولین کسی که می‌بیند یک زن جوان به نام Amethystos بود که در راه رفتن به معبد برای پرستش الهه آرتمیس بوده است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق

وقتی آمتیستوس متوجه می‌شود که در دردسر افتاده، نزد خدای آرتمیس گریه و زاری می‌کند و آرتمیس هم او را به یک مجسمه سفید زیبا تبدیل می‌کند و به این ترتیب زندگی‌اش را نجات می‌دهد. دینیسوس که تحت تاثیر بی‌گناهی و معصومیت این مجسمه قرار می‌گیرد، در حرکتی برای نمایش پشیمانی و توبه، جام شراب خود را روی مجسمه سفید می‌ریزد و رنگ آن ارغوانی می‌شود.

این توبه دینیسوس باعث می‌شود تا  انجمنی برای پرهیز و دوری از مست شدن شکل بگیرد. یونانی‌ها برای بهره گرفتن از قدرت سنگ آمیتیس، آن را روی لیوان‌های نوشیدنی خود نصب یا سنگ را در کیسه همراه خود حمل می‌کردند.

امروزه سنگ متولدین بهمن نماد خرد و منطق است و این باور وجود دارد که کسی که آمیتیس همراه خود داشته باشد از افراط و زیاده‌روی خودداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: هر‌آنچه باید درباره سنگ ماه تولد شهریور و خواص آن بدانید

مشخصات سنگ آمیتیس چیست؟

سنگ جواهر آمیتیس که سنگ ماه تولدن زن و مرد متولد بهمن است، یک کریستال شش وجهی است و یکی از انواع کانی‌های کوارتز محسوب می‌شود. این سنگ قیمتی در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود. رنگ ارغوانی سنگ آمیتیس از محدوده‌ی صورتی تا بنفش متغیر است و آن را با عنوان روح سنگ نیز می‌شناسند که این موضوع  به دلیل سایه‌های بنفش موجود در آن است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر فیروزه

 

نام دیگری که به سنگ آمیتیست اختصاص می‌دهند، «چاکرای تاج» است زیرا این سنگ جواهر نمادی از اتصال به عشق، انرژی و قدرت است.

مهمترین ذخایر سنگ متولدین بهمن ماه (آمیتیس) در برزیل، با عنوان آمتیست «پالمیرا» ریوگراندوسول و آمتیست «مارابا»‌ی پارا هستند. دیگر ذخایر آمتیست در کشورهای بولیوی، کانادا، هند، ماداگاسکار، مکزیک، میانمار (برمه)، نامیبیا، روسیه، سریلانکا، ایالات متحده (آریزونا)، اروگوئه و زامبیا واقع شده‌اند.

رنگ آمتیس به دلیل وجود ناخالصی‌های آهن و آلومینیوم پدید می‌آید. این رنگ‌ها از بنفش و یاسی تا بنفش قرمز روشن متفاوت هستند. رنگ‌های تیره‌تر ارزشمندتر هستند، به ویژه بنفش کامل با رگه‌های صورتی.

آمتیس «سیبری» با رنگ بنفش تیره و رگه‌های قرمز و آبی بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. آمتیست سبز رنگ به واسطه‌ی پردازش گرما تولید می‌شود، اما به دلیل معروفیت رنگ بنفش آمتیس، آمتیس سبز رنگ از معروفیت چندانی برخوردار نیستند.

سنگ ماه تولد بهمن، به گروه‌ كوارتز و گرانبهاترین‌ سنگ‌ها‌ تعلق دارد. كوارتز هم در گروه‌ اكسید سیلیس‌ قرار دارد. خود سنگ‌ كوارتز در طبیعت‌ به‌ رنگ‌های‌ گوناگون‌ یافت‌ می‌‌شود كه‌ هر كدام‌ به‌ نامی‌ معروفند؛ مثلاً دُر كوهی كه‌ بی‌ رنگ‌ است‌ و در تمام‌ نقاط‌ جهان‌، از جمله ایران معادن‌ متعددی‌ از آن‌ وجود دارد.

از آنجا که سختی این سنگ ۷ است، بنابراین برای استفاده در جواهرسازی سنگ مناسبی به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید ارزش سنگ آمیتیست با میزان افزایش رنگ آن نسبت مستقیم دارد. یعنی هر چه پررنگ‌تر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: با سنگ ماه تولد آبان و خواص آن آشنا شوید

خواص درمانی سنگ ماه تولد بهمن چیست؟

بنفش رنگ روحانیت، عزت نفس و وقار است، رنگی وابسته به بصیرت و خودِ برتر و رنگی الهام بخش است. جالب است بدانید بسیاری از موسیقی دانان، شعرا و نقاشان اذعان داشته‌اند که بزرگترین لحظات الهام بخش آن‌ها زمانی به سراغشان آمده که در محاصره‌ی پرتو بنفش بوده‌اند. رنگ بنفش برای اختلالات روانی مثل شیزوفرنیا و جنون هم بسیار مفید است.

سنگ ماه تولد بهمن که رنگی بنفش دارد علاوه بر خواص بالا، دارای ویژگی‌های بی‌نظیر دیگری نیز هست. سنگ آمیتیس سبب تقویت اراده می‌شود و حکما بر این عقیده هستند که استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است؛ بنابراین معتادانی که قصد ترک مواد مخدر، سیگار و یا مشروبات الکلی را دارند، از این. سنگ استفاده می‌کنند. 

خرید از گالری پرسته: انگشتر یاقوت

 

سنگ ماه تولد بهمن ( ۲۱ ژانویه تا ۱۸ فوریه) سمبل صمیمیت، صلح و آرامش است. سنگ کریستالی بنفشی است که به اضطراب پایان می‌دهد. برخی باورها بر این است که سنگ آمیتیست باعث به حقیقت پیوستن رویاها می‌شود و عشقی راستین را به ارمغان می‌آور‌د.

سنگ ماه تولد بهمن ضد اضطراب و کابوس است و برای کسانی که بدخواب هستند یا مدام کابوس می‌بینند، به‌شدت توصیه شده است. برخی کارشناسان ثابت کرده‌اند، افراد مضطرب وقتی آمیتیس همراه خود دارند به آرامش می‌رسند.

زدودن انرژی منفی، از دیگر ویژگی‌های آمیتیس است که آن را به انرژی‌های مثبت تبدیل می‌کند. تکه‌ای از سنگ آمیتیست را در گوشه‌ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی‌های مثبت در فضا و ذهن و روح شما، به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش، اضطراب و هراس، دور شوید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با سنگ ماه تولد مرداد و خواص آن

ویژگی‌های سنگ ماه تولد بهمن چیست؟

از ویژگی‌های سنگ آمیتیس که بهترین سنگ برای زن متولد بهمن و مردهای این ماه است می‌توان به روشن کننده چهره، بهبود تمرکز، تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. متعادل کردن و شفای همه چاکراها، کاهش توهم و افزایش فعالیت مغز در سمت راست نیز از دیگر ویژگی‌های آن است. این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر، میگرن و فشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن را بهبود می دهد همچنین برای بیماری دیابت موثر است.

این سنگ نقش کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم خونی و سایر بیماری‌های خونی موثر است. همچنین، سرگیجه مربوط به حالت روانی، اختلالات چشمی و نا هماهنگی‌های آن را تسکین می‌دهد. برای درمان کودکانی که دستخوش حمله‌های عصبی و خشم می‌شوند نیز بسیار موثر است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر کارتیر

 

همچنین سنگ متولدین بهمن به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج، برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و نیز بهبود حمله‌های عصبی به ویژه صرع، بسیار مفید است. علاوه بر آن، برای رفع بی‌خوابی و کابوس نیز سفارش می‌کنند که زن یا مرد متولد بهمن آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند.

متولدین بهمن چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارند؟

متولدین ماه بهمن (برج دلو)، آزاداندیش، خودکفا، به خود مطمئن، تا حدی غیر قابل پیش‌بینی، سخاوتمند، با گذشت، پایبند به اخلاق، مقاوم به بیماری‌ها و دارای عمر طولانی هستند. زن و مرد متولد بهمن علاقه‌مند به طبیعت، سفر و زندگی جمعی هستند و از دیگر ویژگی‌های آنها می‌توان به مسئولیت پذیری، کنجکاوی و تیزبین بودن، اهل صرفه‌جویی و دارای روحیه شاد اشاره کرد.

بعضی از بهمن ماهی‌ها یک دنده هستند اما در عوض قابل اعتماد و امانت‌دارند و در حل مشکلات موفق ظاهر می‌شوند. اگر عاشق متولد بهمن باشید، با تمام وجود عاشق شما خواهد شد. تنها نکته‌ای که باید از آن دوری جویید، این است که بر سر راه پیشرفت او قرار نگیرید. او عاشقی صادق است.

بهمنی‌ها حساس و نکته‌سنج هستند؛ متولدین بهمن ماه برای موفقیت و احساس رضایت در زندگی خود، نیاز به همسری ماجراجو و اهل مخاطره و ریسک دارند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر نامزدی

مرد متولد بهمن ماه

مرد متولد بهمن ماه از اقرار به نقطه ضعف‌های خود منزجر است. عشق اول خود را برای تمام عمر در خاطر نگه می‌دارد. ذاتاً اجتماعی است و افکاری را در سر می‌پروراند که اصلاً عملی نیستند.

انتظارات زیادی در امور عشقی از مرد بهمن ماهی نداشته باشید و نخواهید که رفتاری مشابه دیگران با شما داشته باشد. اگر این انتظار را از او داشته باشید به شدت نا امید خواهید شد. چون اگر پای دوستی در میان باشد تا ابد می‌توانید روی او حساب کنید ولی اگر عشق در میان باشد کارتان سخت‌تر می‌شود. مردان متولد بهمن ماه اغلب مغرور و خودخواه هستند.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق زنانه

 

زن متولد بهمن ماه

زن متولد بهمن ماه بسیار غافلگیر کننده، سریع الانتقال، دارای حس پیش‌بینی، کنجکاو، رفیق باز و کم علاقه به آداب و رسوم، در عشق خود بسیار جدی و وفادار است، اما قادر به ابراز آن نیست. او متعلق به همه جا همه کس است، اما درعین حال از آن هیچکس نیست. متولدین این ماه، زنانی خوش طبع، نیک سیرت، شوهر دوست، عاشق صداقت و دوستی است. این زنان اگر چه دانا و زیرک هستند، اما گاه راز نگهدار نیستند.

کلام آخر

در این مطلب متوجه شدیم که بهترین سنگ برای زن متولد بهمن و مردهای متولد این ماه، سنگ آمیتیس است. این سنگ بنفش و زیبا می‌تواند به عنوان منبع بی‌نهایتی از قدرت مورد استفاده قرار گیرد که تأثیر بسیار خوبی روی ذهن و روح و روان دارد. رنگ بنفش و زیبای سنگ آمیتیس هم می‌تواند به عنوان یکی از مناسب‌ترین منابع برای رنگ درمانی مورد استفاده قرار گیرد. رنگ درمانی توسط این سنگ به شیوه دور کردن استرس و احساسات منفی از بدن زن و مرد متولد بهمن صورت می‌پذیرد.

به طور کلی، برای متولدین بهمن ماه، سنگ جواهر آمیتیس از خواص درمانی بی‌شماری برخوردار است که ناشی از سطح بالای انرژی موجود در آن است.

خرید از گالری پرسته: انگشتر عقیق مردانه

 

در این راستا یک خبر خوب برای شما داریم و آن این است که گالری پرسته محصولاتی با سنگ آمیتیس طراحی و عرضه می‌کند. شما می‌توانید انواع مختلفی از دستبند طلا، گردنبند، گوشواره، انگشتر و آویز ساخته شده از آمیتیس را از فروشگاه آنلاین مجموعه خریداری کنید.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.