قیمت روز طلا: 3,900,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

با سنگ ماه تولد اسفند و خواص آن آشنا شوید

0

در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های متولد ماه اسفند آشنا کنیم و در مورد سنگ ماه اسفند توضیحات کاملی ارائه دهیم. اگر متولد آخرین ماه از سال هستید و در آستانه فصل بهار چشم به جهان گشوده‌اید، تا انتهای این مطلب با گالری پرسته همراه باشید.

آشنایی با سنگ های ماه تولد اسفند

سنگ ماه تولد اسفند (۱۹ فوریه تا ۲۰ مارس) – برج حوت، آکوامارین است. در واقع چون عنصر وجود اسفندی‌ها آب است، بهترین سنگ ماه تولد برای آنها آکوامارین است. این سنگ در برخی تعابیر به معنای آب دریا است. با اینکه آکوامارین سنگ اصلی و بهترین سنگ این ماه است. اما سنگ‌های فیروزه، آمتیست، الماس، مون استون، سان استون، کریستال کوارتز و کهربا نیز از دیگر سنگ‌های ماه تولد اسفند به‌شمار می‌روند.

۱. آکوآمارین اصلی‌ترین سنگ ماه اسفند

آکوامارین عضو آبی‌رنگ خانواده Beryl است. رنگ آبی این سنگ قیمتی در نتیجه‌ی رسوب آهن در زمان شکل‌گیری سنگ است. بلورهای این گوهر غالباً بزرگ و بدون ناخالصی با ضریب سختی ۷.۵ از ۱۰ مقیاس موس است. معمولاً هم خط‌هایی در طول خود دارد. این سنگ از خود دورنگی بروز می‌دهد و به شکل بی‌رنگ و آبی سیر نمایان می‌شود.

آکوامارین اغلب در برزیل، سریلانکا و جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود. اغلب مردم این گوهر را نمی‌شناسند اما باید بدانید آکوامارین بلورهای بسیار زیبایی دارد و رنگ آبی آن هر چه تیره‌تر و عمیق‌تر باشد، ارزش و قیمت سنگ هم بیشتر خواهد بود. به همین خاطر است که بسیاری از جواهرسازان از حرارت برای تیره کردن رنگ آکوامارین استفاده می‌کنند. برخی از گونه‌های این سنگ ماه اسفند اگر به شکل کابوشون تراشیده شوند، ظاهر چشم گربه را بر روی خود نشان می‌دهند. اما عموماً به خاطر رنگ کمش، در برش‌هایی به صورت تخت و بزرگ آن را می‌تراشند.

رنگ زیبای این سنگ‌قیمتی یادآور وسعت دریا و آسمان است. بسیاری از دریانوردان همیشه یک سنگ آکوامارین همراه خود دارند و از خاصیت آرامش‌بخشی آن استفاده می‌کنند. كانی‌های‌ دیگری‌ هم‌ وجود دارد كه‌ ممكن‌ است‌ با آكوامارین‌ اشتباه‌ شود، از جمله‌ تورمالین‌ آبی، زیرکن، توپاز آبی‌ و كیانیت‌. امروزه‌ آكوامارين‌‌های‌ مصنوعی‌ نیز در لابراتوارها تولید می‌‌شود، اما با این‌ سیستم‌ مقرون‌ به ‌صرفه‌ نیست‌ و آكوامارين‌‌های‌ مصنوعی‌ موجود در بازار در حقیقت‌ اسپینل‌ مصنوعی‌ هستند كه‌ به‌ رنگ‌ آكوامارین‌ عرضه‌ می‌‌شوند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند فیروزه

در بسیاری‌ از جواهرات‌ قدیمی‌ كه‌ در موزه‌ها و یا به‌ صورت‌ جواهرات‌ سلطنتی‌ كشورها وجود دارند، سنگ‌های‌ درشتی‌ به‌ كار رفته‌ كه‌ آبی‌ بسیار كم ‌رنگی‌ دارند و به ‌دلیل‌ شفافیت‌ روغنی ‌مانند بعضی‌ از آنها، تصور بر این‌ بوده‌ كه‌ الماسند؛ اما با پیشرفت‌ علم‌ جواهرشناسی‌ مشخص‌ شده‌ كه‌ آكوامارین‌ هستند.

۲. یشم یکی دیگر از انواع سنگ ماه اسفند

سنگ یشم هم از دیگر سنگ‌های متولدین اسفند است. این سنگ دو نوع اصلی دارد. یشم سبز درجه یک برمه‌ای یا ژادئیت Jadeite و سنگ نفریت Nephrite. نفریت در واقع یشم کم قیمتی است که سختی آن از یشم سبز برمه کمتر است.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل خرید سنگ یشم اصل یا سنگ جید

۳. سنگ خون

سنگ خون را نیز به عنوان سنگ ماه تولد اسفند می‌دانند. این سنگ از خانواده کوارتز کالسدونی است و نام دیگر آن هلیوتروپ Heliotrope به معنی چرخش به سمت خورشید است. از این سنگ برای دور کردن انرژی‌های بد و انواع طلسم‌ها استفاده می‌شود و زمانی که به قطعات ریزتری تبدیل می‌شود رنگ سرخ آن دیده نمی‌شود. منبع اصلی سنگ خون کشور هند است. ولی در جاهای دیگری مانند برزیل و استرالیا هم یافت می‌شود.

۴. یاقوت سرخ

یاقوت از خانواده کروندم است و درجه سختی ۹ در مقیاس مو دارد. بهترین نوع یاقوت سرخ در منطقه ماگوک، واقع در کشور برمه پیدا می‌شود. معروف‌ترین نوع آن به رنگ سرخ خون کبوتر معروف است و این رنگ محبوبیت زیادی در بین مردم دارد.  این سنگ بسیار قیمتی است و رنگ آن هرچه کمتر باشد ارزش بیشتری دارد. یاقوت سرخ از جمله سنگ‌های قیمتی سنتی است که از نظر محبوبیت و ارزش در رده‌ی آمتیست، یاقوت کبود، زمرد و الماس قرار دارد.

خوب است بدانید اغلب یاقوت‌های سرخی که در بازار موجود هستند، دست‌کاری شده‌اند تا رنگ دلخواه به دست آید. یک یاقوت سرخ دست نخورده و واقعی با رنگ قرمز بسیار پر رنگ، همچون یاقوت سرخ معروف میانمار، به شدت کمیاب و همچنین بسیار گران‌قیمت است.

خواص درمانی و ویژگی‌های سنگ ماه اسفند

گفتیم که اصلی‌ترین سنگ ماه تولد اسفند (۱۹ فوریه تا ۲۰ مارس) – برج حوت، آکوآمارین است. در قدیم آکوامارین به الهه دریاها شهرت داشت و آن را سنگ شجاعت می‌پنداشتند. همچنین تصور می‌کردند که همراه داشتن این سنگ، آنان را در بازگشت صحیح و سالم و موفق از سفرهای دریایی یاری می‌رساند. سنگ خون و سنگ یشم هم دیگر سنگ‌های متولدین اسفند است که در زیر خواصشان را برشمرده‌ایم.

خرید از گالری پرسته: گوشواره مروارید

خواص سنگ آکوامارین

در شرق و در کشورهایی نظیر چین و ژاپن این سنگ متولد اسفند با نام گوهر عرفان و آینده‌بینی مورد احترام قرار گرفته است. نویسندگان قرون وسطی بر این باور بودند که آکوامارین پرطرفدارترین و موثرترین بلور در معابد یهودیان باستان بوده است.

سنگ‌ آكوامارين‌ سیستم‌ ایمنی‌ و اعصاب‌ را تقویت‌ می‌كند و باعث‌ آرامش‌ غدد می‌شود. این سنگ قیمتی نماد سلامتی، صداقت، جوانی، وفاداری و زیبایی است. آکوآمارین وابستگی شخص را به مواد مخدر را کم می‌کند و با تقویت کلیه‌ها، کبد، طحال و تیروئید به دفع اخلاط کمک می‌کند و به این ترتیب به تصفیه کل جسم می‌پردازد. با قرار دادن یک تکه سنگ آکوامارین در یک لیوان آب نوشیدنی و قرار دادن آن به مدت سه ساعت زیر نور ماه کامل و در صورت امکان در فضای باز، اکسیری آرامش‌بخش و تصفیه‌کننده به دست می‌آید. نوشیدن این اکسیر سبب آرامش روان می‌شود. همچنین گفته می‌شود آکوامارین هرگونه سم و مسمومیت غذایی را از آنها دور می‌کند. به  همین خاطر این سنگ را موقع غذا خوردن در جیب خود قرار می‌دهند.

سنگ آكوامارين اگر روی گردن به‌عنوان یک گردنبند کوچک استفاده شود، بسیاری از مشکلات گردن و گلو را درمان می‌کند. اگر بر روی غده یا زخم متورم قرار داده شود، تورم را کاهش می‌دهد. ورم لوزه مزمن با به گردن انداختن آکوامارین به همراه فیروزه، سودالیت و توپاز آبی، تسکین می‌یابد. همچنین تأثیر خوبی روی تیروئید دارد و تقریباً برای تسکین تمام دردهای گلو و گردن مفید است.

گفته می‌شود که سنگ ماه تولد اسفند برای تقویت عشق مفید است. مخصوص بیماری‌های مجاری تنفسی، برونشیت، ریه‌ها و ناراحتی‌های گردن است. بدن فرد را در برابر سرماخوردگی و التهاب حنجره محافظت می‌کند. همچنین برای تقویت تارهای صوتی نیز مفید است. از دیگر خواص این سنگ خوشرنگ و زیبا باید به پیشگیری از انفاکتوس قلبی، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر آلرژی‌ها اشاره کرد. این سنگ همچنین برای افزایش اشک، تقویت اعصاب، غده تیروئید، لنف و بیماری‌های خونی بسیار مفید است.

 

آکوامارین قدرت بیان و هوش را افزایش می‌دهد و برای برای استفاده در چاکراهای گردن و حلق بسیار کاربردی ذکر شده است. با توجه به خواص این سنگ، متولدین اسفند، فروردین و آبان می‌توانند با به استفاده از آکوامارین شادکامی و سرزندگی پیوند زناشویی خود را افزایش دهند. چون این نگین علاوه بر اینکه بهترین سنگ ماه تولد اسفند است، سنگ فرعی ماه تولد فروردین و آبان هم به‌شمار می‌آید.

خواص سنگ خون

این سنگ ماه اسفند برای زمانی در حدود حداقل سه هزار سال پیش به عنوان گوهری برای به انجام فعالیت‌های جادوگری استفاده می‌شد؛ مثل پیش‌بینی آینده در رویدادهای بسیار بد آب و هوا. گفته می‌شود که نیروی ماورایی و جادویی این سنگ با گذاشتن آن در آب و تنظیم در نور مستقیم خورشید بسیار زیاد می‌شود.

مردم مصر باستان هم از سنگ خون به عنوان تسلط بر دیگران و باور پذیر کردن صحبت‌های خود استفاده می‌کردند. داشتن این سنگ باعث جذب پول و ثروت می‌شود و کار فرد رونق می‌یابد. استفاده از سنگ خون برای کنار آمدن با مرگ عزیزان می‌تواند مفید باشد. همچنین می‌تواند برای فرد بسیار آرامش‌بخش باشد. این سنگ در واقع می‌تواند بخشی از درد و رنج فرد را به خود جذب کند. سنگ خون همچنین این بینش را به فرد می‌دهد که بداند چه زمانی باید عقب‌نشینی کند و چه زمانی باید با خطر روبرو شود.

خرید از گالری پرسته: گوشواره فیروزه

 

خواص یشم به عنوان سنگ ماه اسفند

یشم که یکی از انواع سنگ تولد اسفند است، به عنوان سمبل خلوص و آرامش شهرت دارد. باور عموم بر این است که این سنگ برای هر کسی هماهنگی، دوستی و شانس را به ارمغان می آورد. جالب است بدانید گردنبند یشم به عنوان «سنگ قلب» مشهور است. سنگ متولدین اسفند ارتباط مستقیمی با چاکرای چهارم یعنی قلب دارد. به همین خاطر تاثیرات مثبتی روی قلب و روابط دوستانه دارد.

 

خواص سنگ یاقوت سرخ

سنگ یاقوت احساس شوق و محبت زیادی را به شما القا می‌کند. گفته می‌شود که سنگ یاقوت دارای قدرت پیش‌بینی است و یک محافظ بسیار قوی به شمار می‌آید. جای تعجب نیست افرادی که تحت تأثیر آن متولد می شوند، برای تشکیل پیوندهای طولانی‌مدت دوستی و عاطفی با دیگران از تاثیرات این سنگ الهام می‌گیرند.

سنگ یاقوت با چاکراهای اول و چهارم در ارتباط است. می‌تواند چاکرای قلب را تحریک کند و اشتیاق شما به زندگی را برانگیزد. از نظر عاطفی، اعتقاد بر این است که هر کس را برای رسیدن به اهداف و کسب ثروت تشویق می کند. این سنگ نیروهای شیطانی و احساسات منفی را از بین می‌برد و به عنوان نوعی دفاع در برابر فشارها و سرکوب ناامیدی‌ها عمل می‌کند. سنگ یاقوت سرخ به مرد متولد اسفند قدرت فصاحت، کاریزما و شخصیتی جذاب می‌بخشد. چینی‌های باستان معتقد بودند که اگر فردی از سنگ یاقوت استفاده کند، همه با احترام و تحسین به او نگاه می‌کنند.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی

ویژگی متولدین ماه اسفند

متولدین‌ ماه اسفند بسیار آرام هستند. از مشخصات بارز آنها می‌توان به خیرخواهی، خوش برخوردی و مهربانی اشاره کرد. آنها از مشاغل سخت گریزان و تاحدی راحت طلب بشمار می‌روند. به خوراک و لباس خود اهمیت زیادی می‌دهند. اسفند ماهی‌ها عموماً اجتماعی و معاشر، دلسوز و مهربان و مسئول هستند و به علوم انسانی، ادبیات و هنر علاقه‌ زیادی نشان می‌دهند.

مشاغل خدماتی، تجارت، خرید و فروش، بنگاه‌داری، تبلیغات و هنر برایشان از دیگر مشاغل مناسب‌تر است. در آخر هم بگوییم که یک متولد ماه اسفند مبتکر، اهل بحث، خوش صحبت است. متولدین‌ اسفند ماه‌ به‌ نسبت‌ متولدین‌ ماه‌های‌ دیگر زیاد اهل‌ تظاهر نیستند و عادی‌تراز متولدین‌ ماههای‌ مرداد، آبان‌ و بهمن‌ هستند. زمانی‌ که‌ عزیزانشان‌ با مشکلی‌ مواجه‌ می‌شوند، حداکثر ملاحظه‌ و همدردی‌ را از خود نشان‌ می‌دهند.

متولدین اسفند اگرچه‌ مایلند به‌ عهد وپیمانشان‌ وفادار باشند ولی‌ به‌ راحتی‌ از مسیر رسیدن‌ به‌ اهداف‌ و مقاصدشان‌منحرف‌ می‌شوند. آنها همواره‌ در جستجوی‌ کار خاصی‌ هستند که‌ بتوانند واقعاً خودشان‌ را در آن‌ پیدا کنند. ولی‌ از آنجایی‌ که‌ شیوه‌ای‌ ناشیانه‌ را در پیش‌ می‌گیرند به‌سرعت‌ نومید، سرخورده‌ و روحیه‌شان‌ تضعیف‌ می‌شود. متولدین‌ اسفند ماه‌ مایلند که‌ در عالم‌ رؤیا فرو روند و از همه‌ کناره‌گیری‌ کنند، چون‌ درآنجا می‌توانند از نظر فکری‌ و ذهنی‌ خشنود شوند. ولی‌ به‌ طور اجتناب‌ ناپذیری‌ نیز به‌دنبال‌ کسب‌ شهرت‌، آوازه‌ و ثروت‌ هستند.

  • دوازدهمین ماه سال خورشیدی و آخرین ماه زمستان
  • برج فلکی مطابق آن برج حوت
  • سمبل: ماهی
  • سنگ‌های ماه تولد: فیروزه، آمتیست، الماس، مون استون، سان استون، کریستال کوارتز، کهربا، آکوامارین

بهترین سنگ برای زن متولد اسفند

آکوامارین، سنگ متولدین اسفند مخصوص‌ جنس‌ مؤنث‌ است. واژه‌ آكوامارين‌‌ مشتق‌ از كلمه‌ی ‌لاتین‌ به‌ معنای‌ آب‌ دریاست‌ و براساس‌ رنگ‌ آبی‌ آن‌ به‌ این‌ نام‌ خوانده‌ می‌‌شود. آكوامارين‌‌ جزو آن‌ دسته‌ از جواهرات‌ است‌ كه‌ برای‌ جواهرسازان‌ و بسیاری‌ از خانم‌ها جاذبه‌ فراوان‌ دارد و كمتر ویترین‌ جواهر فروشی‌ هست‌ كه‌ برای‌ جلوه‌ و زیبایی، قطعه‌ای‌ جواهر ساخته‌ شده‌ با این‌ سنگ‌ در آن‌ نباشد.

آكوامارين‌‌ بیشتر به‌ صورت‌ سِت‌ (مجموعه) درست‌ می‌شود و به‌ شكل‌ انگشتری‌ بیشتر رایج‌ است. این‌ سنگ‌ را اغلب‌ به‌ صورت‌ زمردگونه‌ تراش‌ می‌دهند و دیگر فرم‌های‌ تراش‌ را كمتر برای‌ آن‌ به‌ كار می‌برند.

خرید از گالری پرسته: دستبند مهره ای

 

باید توجه‌ داشت‌ كه‌ این‌ گوهر ترد و شكننده‌ و در برابر حرارت‌ حساس‌ است‌ و مواد شیمیایی‌ ضعیف‌ اثر چندانی‌ بر آن‌ ندارند، اما در مقابل‌ اسیدها واكنش‌ نشان‌ می‌دهد و در آن‌ نقطه‌های‌ ریز و درشت‌ به ‌وجود می‌آید. جواهر سازان‌ بایستی‌ دقت‌ داشته‌ باشند كه‌ این‌ سنگ‌ را بعد از پولیش‌ و آبكاری‌ سوار كنند. به ‌علاوه، آكوامارین‌ چون‌ بیشتر به‌ صورت‌ قطعات‌ بزرگ‌ روی‌ جواهرات‌ است، خانم‌ها باید در نگهداری‌ آن‌ داخل‌ جعبه‌ دقت‌ كنند؛ زیرا در تماس‌ با دیگر جواهرات‌ ممكن‌ است‌ آسیب‌ ببیند.

بهترین سنگ برای مرد متولد اسفند

در زمان‌های قدیم اعتقاد بر این بود یاقوت‌های سرخ دارای رنگ غنی‌تر برای مردان مناسبند و آنهایی که کم‌رنگ‌تر هستند برای زنان انتخاب مناسبی هستند. بنابراین، می‌توان گفت بهترین سنگ برای مرد متولد اسفند یاقوت سرخ است.

کلام آخر در مورد سنگ ماه اسفند

سنگ ماه تولد اسفند ماهی‌ها سمبل سلامتی، صداقت، جوانی، وفاداری و زیبایی است. تمام سنگ‌های متولدین اسفند موجب بیداری یا تقویت عشق می‌شوند. غم، اندوه، اضطراب و تشویش خاطر را برطرف می‌کنند. اما سنگ اصلی این ماه، یعنی آکومارین، علاوه بر این ویژگی‌ها، باعث پیدا کردن دوست جدید و افزایش قدرت بیان و هوش نیز می‌شود.

ما در گالری پرسته طلای دست‌ساز با نگین‌های آکوامارین نداریم. اما اگر متولد ماه اسفند هستید می‌توانید طلا با سنگ یشم یا طلا با نگین یاقوت سرخ خریداری کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند چشم نظر

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.