قیمت روز طلا: 3,580,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

با انواع مختلف دستبند طلا زنانه آشنا شوید

0

انواع دستبند طلا همیشه در طول تاریخ توسط مردان و زنان مورداستفاده قرار می‌گرفته و همچنان نیز یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌هاست. در در دوران باستان مردم از متریال‌های مختلفی مانند عاج حیوانات، صدف، مرجان یا فلزات پایه برای ساختن دستبند و النگو استفاده می‌کردند. امروزه طراحان علاوه بر این مواد، از انواع نخ‌های مکرمه، چرم و پلاستیک هم برای ساخت دستبند استفاده می‌کنند.

البته هدف و دلیل استفاده از دستبند در گذشته متفاوت بوده. به طور مثال، در برخی تمدن‌ها، دستبندهای مخصوصی درست می‌کردند تا برای آنها خوش‌شانسی در جنگ را به دنبال بیاورد. مثلاً وایکینگ‌ها بر این باور بودند که با پوشیدن نوعی دستبند ویژه می‌توانند در جنگ علیه دشمنان پیروز شوند. به طور کلی، نمادپرستی و نسبت دادن ویژگی‌های خاص به جواهرات در تمدن‌های باستانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. اما در زمان حال، این اکسسوری صرفاً جنبه‌ی تزئینی دارد.

از آنجا که دستبند در طرح‌ها، جنس‌ها و قیمت‌های بسیار متفاوتی در بازار موجود است، عموما یافتن گزینه مناسب که با سلیقه و بودجه فرد جور در بیاید کار چندان آسانی نیست. به همین خاطر گالری پرسته تصمیم گرفته تا در این راستا به شما کمک کند تا بتوانید مناسب‌ترین دستبند را بر اساس سلیقه و بودجه خود خریداری کنید. برای این منظور تا انتهای این راهنمای خرید با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نگاهی به دستبند و اهمیت استفاده از آن در استایل

دستبند از هر جنس و با هر طرحی که باشد در تکمیل تیپ افراد نقش مهمی می‌تواند ایفاء کند. به طور کلی، انواع زیورآلات که جزو اکسسوری‌های محبوب و رایج بین مردم هستند در راستای افزایش جذابیت ظاهری افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ که دستبند هم از این قاعده مستثنا نیست. به طور مثال فرض کنید که تیپ کژوال یا اسپرت دارید و اگر با چنین استایلی از دستبند طلای پر نگین (دستبند تنیس) استفاده کنید به هیچ عنوان تیپ شما جذاب نخواهد بود. چرا؟ چون چنین دستبندهایی مخصوص مراسم رسمی و مهمانی‌های شب هستند و برای تیپ اسپرت باید دستبند اسپرت هم انتخاب کنید. مثلاً دستبندهای بافت یا چرمی، یا اگر طلا دوست دارید دستبندهای زنجیری نازک و ساده با تیپ اسپرت جور در می‌آیند.

همچین بهتر است که زیورآلات خود را همیشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب کنید. مثلاً اگر دست‌های بزرگی دارید، حتماً دستبند طلای درشت خریداری کنید. چون دستبندهای ظریف روی دست‌های شما جلوه‌ی چندان زیبایی ندارند و اصلاً به چشم نمی‌آیند.

به طور کلی، انتخاب صحیح جنس، طرح و رنگ دستبند است که به خوش‌تیپی شما می‌تواند کمک کند. پس بهتر است با انواع دستبندها و ویژگی‌های آنها آشنا باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه بر اساس رنگ پوست‌مان بهترین دستبند را انتخاب کنیم؟

انواع دستبند طلا

دستبندهای قفل‌دار و زنجیری دارای ساختار منعطفی هستند و بسیار راحت روی مچ دست فرد قرار می‌گیرند؛ بدون اینکه باعث اذیت شدن دست او بشوند. این نوع دستبندها اغلب قفل‌های متنوعی دارند. از قفل‌های خرچنگی گرفته تا قفل تاشو، قفل پیچی، قفل فنری، دکمه‌ای یا قلاب ماهی. فارغ از نوع قفل دستبند، خود این وسیله زینتی نیز در شکل‌های گوناگون طراحی و عرضه می‌شود که مدل‌های مختلف آن را در زیر معرفی کرده‌ایم.

دستبند النگویی (النگوی دستبندی)

یکی از زیباترین انواع دستبند دخترانه مدل‌های النگویی است. این دستبندها طرحی ثابت دارند و تمام اطراف مچ دست فرد را پوشش می‌دهند. اغلب نیز دارای قفل‌های لولایی یا قفل دکمه‌ای هستند. البته اگر بخواهیم خود النگو را هم جزو این نوع دستبندها طبقه‌بندی کنیم، باید بگوییم که هیچ قفلی ندارند و به صورت حلقه‌ای درون مچ دست قرار می‌گیرند. اما پوشیدن و بیرون آوردن النگو چندان آسان نیست و اغلب کسانی که این وسیله زینتی را می‌پوشند دیگر آن را از دست خارج نمی‌کنند. مزیت دستبند النگویی و النگو در این است که شما می‌توانید آن را به صورت تکی یا چند لایه‌ای در دست کنید.

 

النگوی باریک

یکی دیگر از انواع دستبند طلا، النگوهای باریک است. این النگوها، نیمه ثابت است و بسیار راحت‌تر از دستبندهای النگویی پوشیده می‌شود. به این خاطر که انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و همچون النگو کاملا ثابت نیست. این دستبندها قابلیت گشاد شدن دارند. به این صورت که از محلی که دستبند باز است، آن را باز می‌کنید، دور مچ دست قرار می‌دهید و سپس رهایش می‌کنید تا به حالت النگویی خود بازگردد. به همین صورت هم می‌توانید آن را از دست در بیاورید. دستبند مچ دستی یکی از مدل‌های شیک است که می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. بهتر است این نوع دستبند را با یک گردنبند نازک و ظریف ست کنید تا تیپی شیک و زیبا داشته باشید.


دستبند زنجیری با قفل قابل تنظیم

یکی از مشکلاتی که دستبندهای زنجیری دارند این است که ممکن است با اندازه مچ دست فرد تناسب نداشته باشند. یعنی وقتی قفل دستبند را می‌بندید یا خیلی تنگ است یا خیلی گشاد و به راحتی از دست خارج می‌شود. برای این منظور، برخی از طراحان طلا و جواهر دستبندهایی عرضه کرده‌اند که چندین قفل و محل اتصال جداگانه دارد. یعنی در واقع طراح با اضافه کردن بخش‌های اضافی به دستبند، چند جای قفل روی آن تعبیه کرده که فرد بتواند با توجه به اندازه مچ دست خود، یکی از آنها را انتخاب کند و دستبند را ثابت کند. برخی از مدل‌ها هم زنجیری اضافه دارند که همین ماموریت را انجام می‌دهد و به تنگ یا گشاد شدن دستبند کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعیین سایز دستبند و النگو؛ چطور مچ دست‌مان را اندازه‌گیری کنیم؟

دستبند زنجیری

یکی دیگر از انواع دستبند طلا زنانه دستبندهای زنجیری هستند. دستبندهای زنجیری از مدل‌هایی است که هرگز کهنه و قدیمی نمی‌شوند و هیچ وقت هم از مد نمی‌افتند. این تیپ دستبند که همیشه مورد توجه خانم‌ها قرار داشته است از به هم بافتن زنجیرهای فلزی ساخته می‌شود. دستبند زنجیری در مدل‌های امگا، طنابی، کابلی، توری، پاپ‌کورن، ماری، سن‌مارکو، بیزانتین، S-link یا تسمه‌ای موجود است. برخی از دستبندهای زنجیری بسیار نازک اما بلند هستند که شما می‌توانید چند دور دور مچ دست خود آن را بپیچید.

دستبند چارم

یکی دیگر از انواع دستبند طلا، دستبندهای چارم هستند. این دستبند در واقع همان دستبند زنجیری است که آویز، طلسم یا دیگر وسایل تزئینی از آن آویخته شده است. اغلب دستبندهای زنجیری برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند به این خاطر که شیک و ساده هستند و آویز روی آنها بهتر خودنمایی می‌کند.

دستبند مرواریدی

یکی دیگر از انواع دستبند طلا زنانه دستبندهای مرواریدی هستند. این دستبند همان طور که از نامش پیداست به جای طلا و دیگر فلزات گرانبها از مروارید که یک گوهر طبیعی و گرانبهاست ساخته می‌شود. مروارید اصولا شیکی و کلاس خاصی دارد که شما می‌توانید آن را با هر تیپی ست کنید و از زیبایی آن بهره‌مند شوید. دستبندهای مروارید هم در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است از سفید براق و صدفی گرفته تا مروارید سیاهِ درخشنده.

دستبند تنیس

دستبند تنیس (Tennis Bracelet) از جمله زیورآلات شیک و باکلاس است و از یک ردیفِ یکپارچه‌ی الماس روی پایه‌های چنگکی تشکیل شده است. با اینکه ماهیت اصلی دستبند تنیس با سنگ الماس است، ما در سال‌های اخیر، در ساخت آن از دیگر سنگ‌ها هم استفاده می‌شود. این دستبند برای نمایش و جلوه‌ی بی‌نظیر سنگ‌ها طراحی شده است.

دستبند بافت

دستبند طلا از جنس مکرمه یکی از مناسب‌ترین انواع دستبند دخترانه به شمار می‌آید. به این صورت است که لبه‌های دستبند بافت با یک لایه زنجیر طلا تزئین می‌شود. ممکن است  در هر دو طرف بافت، طلا کار شود یا فقط در یک طرف دستبند طلا استفاده شود. در برخی مدل‌ها هم زنجیر طلای نازکی در میان مکرمه‌ها بافته می‌شود و زنجیری طلا با طرح و جنس بافت ایجاد می‌کند. قفل همه این دستبندها از جنس طلاست.


دستبند مهره

سنگ‌ها و مهره‌ها عموماً خواص خاص خود را دارند. به همین دلیل بعضی از افراد برای استفاده از انرژی‌های آنها و جذب سلامتی روحی و جسمی دوست دارند از این نوع از دستبندها استفاده کنند. در واقع با خرید این دستبندها فرد با یک تیر دو نشان می‌زند و در کنار استفاده از طلا از خاصیت این نوع سنگ‌ها نیز بهره‌مند می‌شود.

همچنین جا دارد اشاره کنیم، در دستبند زنجیری مهره‌دار از مهره‌های فلزی استفاده می‌شود. این مدل دستبند برای دختران جوان یا حتی دختربچه‌ها مناسب است زیرا یک اکسسوری رسمی به حساب نمی‌آید و بیشتر در دسته‌بندی زیورآلات جای داده می‌شود. البته اگر دستبند مهره‌دار از جنس پلاتین یا طلای زرد باشد و مهره‌های زیادی هم در ساخت آن استفاده نشده باشد، برای بزرگسالان و برای مجالس و مناسبت‌های رسمی و خاص مناسب خواهد بود.


دستبند چرم

یکی از زیباترین انواع دستبند طلا مدل‌های چرمی است که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند.  دستبند چرم را اغلب مردان استفاده می‌کنند. روی برخی از مدل‌ها پلاک طلا کار می‌شود. دستبند چرم همچون مچ‌بند دور مچ دست را می‌پوشاند و باعث می‌شود تا تیپ فرد شیک و زیبا به نظر برسد. شاید بتوان گفت یکی از زیباترین انواع دستبند دخترانه که برای سنین پائین مناسب است، مدل‌های چرمی و رنگی است که ما انواع متنوعی از آنها را در گالری پرسته عرضه می‌کنیم.

 

دستبند سنگی

دستبندهای جواهر و آنهایی که سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده برای ست شدن با هر نوع لباسی بسیار مناسب هستند. بسته به سنگ مورد استفاده در آنها این دستبندها می‌توانند غیرررسمی یا رسمی باشند. به طور مثال، سنگ فیروزه از آن سنگ‌هایی است که شما می‌توانید هم لب دریا از آن استفاده کنید و هم در مجالس رسمی.

خرید از گالری پرسته: دستبند سنگی مردانه

 


کلام آخر

در این مطلب در مورد انواع دستبند طلا زنانه و مردانه برایتان توضیحات کاملی ارائه دادیم. امیدواریم مورد توجهتان قرار گرفته باشد. در آخر هم لازم است یادآوری کنیم که شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی گالری پرسته، انواع دستبندهای مردانه، دستبند زنانه و بچه‌گانه را مشاهده و خریداری کنید. ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت ۷ روزه و تعویض ۹۰ روزه را هدیه می دهیم.


برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

منابع: allurez و jewelryshoppingguide

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.