قیمت روز طلا: 3,270,000 تومان

ما به شما گارانتی همیشگی، امکان عودت 7 روزه و تعویض 90 روزه و ارسال رایگان را هدیه می‌دهیم

02126606749

راهنمای خرید پابند طلا و استفاده از آن

0

پابند طلا چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم به‌طور کامل توضیح دهیم که پابند چیست، از چه زمانی استفاده از پابند رایج شده، برای چه موقعیت‌های استفاده می‌شود، باید با چه لباس‌هایی ست شود و چگونه باید سایز درست آن را خریداری کرد.

اما به طور کلی باید بدانید که پا بند، زنجیر یا ابزار زینتی است که از مواد گوناگونی ساخته و دور مچ پا بسته می‌شود. رایج‌ترین پابندها از جنس طلا و نقره هستند. اما نمونه‌های ارزان‌قیمتی از جنس چرم، نایلون، پلاستیک، مکرومه، کاموا و … نیز در بازار موجود است.

پابندهای رسمی که اغلب از جنس نقره، طلا یا سنگ‌های گرانبها ساخته می‌شوند همیشه جنبه زینتی دارند و زنان از آنها به عنوان زیورآلات استفاده می‌کنند.

شاید جالب باشد بدانید، در کشوری همچون هند، خلخال یکی از ملزومات اصلی لباس عروس است که به همراه ساری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران نیز پابند از محبوبیت بسیار بالای برخوردار است و در شکل‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف در بازار موجود است.

برای آشنایی بیشتر با پابند و اصول استفاده و راهنمای خرید آن از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با بلاگ گالری پرسته همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه‌ی شکل‌گیری و استفاده از پابند

تاریخچه دقیق استفاده از پابند طلا مشخص نیست. اما چندین قرن است که دختران هندی خلخال به پا می‌بندند. این آذین پا در زبان هندی به نام‌های «نُپور» و «پاتیلو» شهرت دارد. زنان مصری نیز از دوران «ما قبل تاریخ مصر» از پابند برای زینت پاهای خود بهره می‌گرفتند. این در حالی است که استفاده از پابند در اروپا قدمت کمی دارد.

اما در کشوری مثل آمریکا، از دهه ۱۹۳۰ میلادی تا اواخر قرن بیستم، پابند در طرح‌های رسمی و غیررسمی مورد استفاده زنان و دختران قرار می‌گرفت و وسیله‌ای زینتی بشمار می‌رفت.

پابند طلا

مصر

پابند ( خلخال ) در زمان‌های قدیم در مصر یک وسیله زینتی برای زنان در هر طبقه اجتماعی بشمار می‌رفت و از زنان اشرافی گرفته تا فقرا این آذین را به پای خود می‌بستند. پابندها در مصر باستان از مواد متنوع و در اشکال متفاوت ساخته می‌شدند. از فلزات بسیار گران‌قیمت همچون طلا که محبوب ثروتمندان بوده تا نقره و آهن که بیشتر مورد استفاده طبقه پایین و طبقه متوسط جامعه قرار داشته است.

در دوران پادشاهی‌های چهارم، پنجم و ششم، پابندها اغلب از تسبیح و مهره‌هایی که در چند ردیف در کنار هم بافته شده بودند تهیه می‌شد. همچنین پابند مورد استفاده رقصنده‌ها هم بود؛ هنرمندانی که یادبودهای آنها را می‌توان در معابد کنونی کشور مصر مشاهده کرد.

در حال حاضر زنان مصری دیگر  پابند به پا نمی‌بندند زیرا در دین اسلام استفاده از خلخال در انظار عمومی گناه محسوب می‌شود.

خرید از گالری پرسته: پابند طلا

اروپا

پابندهای برنزی از عصر برنز در اروپا رواج یافت. در شهرهای حاشیه رود دانوب و در حوالی کوه‌های آلپ، راین و آتلانتیک بسیاری از زنان از پابند برای زینت‌بخشیدن به پاهای خود بهره می‌گرفتند.

آسیای جنوبی

در ادبیات تامیلی داستانی در مورد پابند وجود دارد. در این داستان آورده شده که یک زن پس از کشته شدن همسرش، سعی می‌کند یکی از خلخال‌های خود را به یک طلا فروش بی‌انصاف بفروشد و ماجراهایی در این میان به‌وجود می‌آید. این پابند در بسیاری از شعرها نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

زنان اهل رجستان اغلب پابندهای سنگینی به پا می‌بندند. اغلب این پابندها از جنس نقره هستند و نماد وابستگی‌های قبیله‌ای بشمار می‌روند. با اینکه این پابندها بیشتر جنبه زینتی دارند اما برای نشان دادن شهامت قبیله خود در مقابل قبلیه‌های رقیب هم کاربرد دارند. البته در حال حاضر چنین استفاده‌هایی در کشور هند به حداقل خود رسیده و فقط در مناطق محروم و روستاهای کوچک شاهد استفاده از پابندهای سنگین هستیم.

یکی از نشانه‌های زنان متاهل در هند این است که از پابندهایی استفاده می‌کنند که صدا می‌دهد تا وقتی وارد اتاق می‌شوند مردان با آنها صحبت نکنند.

آسیای شرقی

جالب است بدانید در یک دوره زمانی خاص در کشورهای شرق آسیا، زن‌ها پابندهایی را به هر دو پای خود می‌بستند که توسط یک زنجیر به هم متصل بود. دلیل استفاده از این پابندها این بود که زنان و دختران آرام قدم بردارند چون در آن کشورها مد بوده که زنان گام‌های کوتاهی داشته باشند.

تاریخچه پابند طلا

راهنمای خرید پابند طلا

خرید پابند از آنچه تصور می‌شود دشوارتر است. پیش از خرید باید نکاتی را حتما مدنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. معیارهای خرید پابند به صورت کلی شامل مدل، جنس و سایز است.

مدل پابند

طرح و مدل پابند به این بستگی دارد که با چه کفشی ست شود. اگر قرار است پابند با کتانی ست شود، بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که آویز و منگوله ندارند یا جنشان بافت است، نه فلز. اما اگر قرار است پابند با لباس رسمی و لباس شب ست شود، بدون شک باید نمونه‌های فلزی که درخشش و جلوه زیبایی دارند را انتخاب کنید.

اما به طور کلی، پابند با کفش‌های تابستانی و صندل و دمپایی بسیار شیک‌تر و زیباتر دیده می‌شود زیرا این تیپ کفش‌ها، ساق ندارند و پابند به خوبی در پا خودنمایی می‌کند.

خرید از گالری پرسته: گردنبند طلا

جنس پابند

وقتی بحث جنس پابند به میان می‌آید، بیشتر خانم‌ها طلا را ترجیح می‌دهند. اما باید بدانید که پابند طلای زرد برای کسانی مناسب است که پوست برنزه و سبزه دارند. افرادی که رنگ پوستشان سفید است، بهتر است سراغ پابند نقره، استیل یا طلای سفید بروند.

البته توجه داشته باشید که پابند از جنس استیل اغلب ظریف و جذاب نیست و بهتر است خیلی سراغ این جنس نروید.

پابند طلا

اندازه پابند

سایز پابند نیز بسیار مهم است. باید بدانید که قرار است این زنجیر از قوزک پا آویزان شود یا ثابت روی مچ پا بماند. پابندهایی که آویزان هستند را باید با صندل یا کفش‌های رو باز تابستانی پوشید. مدل‌های ثابت روی مچ هم برای کتانی و کفش‌های رسمی مناسب هستند.

برای انتخاب سایز درست پابند، باید دور مچ را با متر پارچه‌ای اندازه بگیرید و حدود ۱ یا ۱.۵ سانتی‌متر به آن اضافه کنید تا عدد درست سایز پابند به دست بیاید. یا می‌توانید با کمک گردنبند این اندازه‌گیری را انجام دهید. به این صورت که قفل زنجیر گردنبند را باز کنید، زنجیر را دور مچ پا بپیچید و سپس محلی که قفل باید بسته شود را مشخص کنید. به این ترتیب اندازه دقیق پابند را می‌توانید مشخص کنید.

خرید از گالری پرسته: دستبند طلا

آداب استفاده از پابند طلا

برای استفاده از پابند مهم است در نظر داشته باشید که کجا می خواهید بروید! مثلا استفاده از پابند در محل کار رسمی خیلی جالب نیست اما در محیط‌های استارتاپی هیچ اشکالی ندارد. اما به طور کلی، بهترین مکان و زمان برای استفاده از پابند در ساحل، استخر، مهمانی‌های دوستانه، مهمانی‌های تابستانی و جمع‌های صمیمی است.

ـ اگر پوست ‌شما سفید و رنگ‌پریده است، ترجیحا به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید. درخشندگی پابند طلای سفید، زیبایی و جلوه پاهای شما را بیشتر می‌کند.

ـ اگر پوست گندمی دارید، استفاده از پابند طلای زرد و ترکیب آن با طلای قرمز برای جلوه پوست ‌تان مناسب‌تر است.

ـ اگر پوست‌تان برنزه یا سبزه تیره است، بهتر است از پابندی استفاده کنید که ترکیبی از طلای سفید و زرد است.

ـ هنگام انتخاب پابند حواستان باشد که خیلی تنگ یا خیلی گشاد نباشد. پابندهای تنگ سبب افزایش فشار و حساسیت روی پوست یا ناحیه مچ پای شما می‌شود.

ـ پابند را  زیر شلوار جین نپوشید زیرا ممکن است بر اثر تعریق و تماس با شلوار، پابند شما رنگ خود را از دست بدهد.

ـ سعی کنید همزمان با پابند، شلوارهای جذب و بلند یا ساپورت نپوشید، چرا که ممکن است پابند فلزی سبب پارگی یا نخ‌کش‌شدن لباس شما شود.

ـ پابندها با دامن کوتاه و یا شلوارهای کوتاه که مچ پا را نشان می‌دهند بیشتر هماهنگ هستند.

ـ برای استفاده از پابند حتما به زیبایی پاها و ناخن‌ها هم توجه داشته باشید. از کرم های مرطوب‌کننده و لاک استفاده کنید.

ـ اگر مچ پای ظریفی دارید و یا قصد پوشیدن  یک جفت کفش پاشنه بلند و ظریف را دارید، بهتر است از پابندهای کلاسیک و ظریف استفاده کنید. مثلا یک زنجیر ساده طلا یک انتخابی عالی به‌شمار می‌آید.

خرید پابند طلا

مفهوم پابند در پای چپ و پای راست

همانند بسیاری از جواهرات طلا مثل  النگو طلا، دستبند طلا یا انگشتر طلا، هیچ قاعده‌ی خاصی برای استفاده از پابند وجود ندارد. یعنی شخص می‌تواند به هر کدام از پاهایش که می‌خواهد پابند ببندد.

این در حالی است که در فرهنگ کشورهای شرقی، همچون هند، استفاده از پابند در پای چپ نشان‌دهنده‌ی تاهل است مانند حلقه ازدواج. یک باور دیگر هم وجود دارد که پوشیدن پابند در پای چپ، فرد را از نیروهای شیطانی حفظ می‌کند. با تمامی این تفاسیر، در نهایت این شما هستید که باید درباره این موضوع تصمیم بگیرید که پابند را به پای چپ بیندازید یا راست.

خرید از گالری پرسته: زنجیرطلا

فواید استفاده از پابند طلا

تماس مداوم بدن با طلا در زمان استفاده از پابند طلا، باعث افزایش گردش خون می‌شود و تورم و درد پاها را کاهش می‌دهد. همچنین، مشکلاتی همچون اختلال‌های هورمونی، قاعدگی نامنظم و فشارخون بالا را برطرف می‌کند.

البته باید بدانید که استفاده از پابند طلا برای مردان مناسب نیست. چون طلا بر روی گلبول‌های قرمز خون مردان اثر‌گذار است و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را دچار اشكال می‌كند. اما در مقابل، زنان می‌توانند با استفاده از طلا  ناهنجاری غددی و  و فشار عصبی خود را كاهش دهند. پابند طلا همچنین می‌تواند علائم نامطلوب مرتبط با آرتروز را کاهش دهد.

پابند طلا

بهترین جنس برای پابند

پابند نیز همانند دیگر زیورآلات و جواهرات از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. اما رایج‌ترین پابندها از جنس فلز هستند. در میان تمام فلزات هم، طلا بیشترین استفاده را دارد. بیشتر افراد هم ترجیح می‌دهند که از پابند از جنس طلا استفاده کنند تا جنس‌های دیگر. به همین خاطر تقاضا برای پابندهای طلایی زیاد است.

پابندهای فلزی عموما به دو صورت ثابت یا انعطاف‌پذیر ساخته می‌شوند:

– انعطاف‌پذیر: این مدل‌ها در کشور هند به «پایال» مشهور هستند و اغلب از حلقه‌های زنجیر تشکیل شده است. به این زنجیرها، زنگوله‌های کوچکی هم متصل می‌شود تا وقتی فرد راه می‌رود صدای جالب‌توجهی ایجاد شود.

– غیر قابل انعطاف (ثابت): این پابندها اغلب از فلزهای مسطح و صاف که به حلقه تبدیل شده‌اند، ساخته می‌شوند. همان‌طور که از نامشان پیداست، ثابت هستند و انعطاف ندارند. بنابراین استفاده آسانی هم نخواهند داشت.

پابند طلا

از کجا پابند طلا شیک و مدرن بخریم؟

فروشگاه آنلاین طلای دست‌ساز پرسته، مدل‌های متنوعی از  پابند طلا را عرضه می‌کند که می‌توانید از میان آنها گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. این پابندها در طرح‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌های متنوع موجود هستند. اگر تیپ شما همیشه اسپرت یا هنری است، می‌توانید نمونه‌های بافت با آویز طلا را خریداری کنید. اگر تیپتان رسمی است، مدل‌های زنجیری را انتخاب کنید. تمامی طلا و جواهرات موجود در گالری پرسته، با طلای ۱۸ عیار ساخته می‌شوند و تنوع قیمت آنها نیز بسیار زیاد است.

برای اینکه با روش‌های سفارش آنلاین طلا و پرداخت هزینه آشنا شوید، می‌توانید به صفحه نحوه سفارش و پرداخت این وب‌سایت مراجعه کنید. اگر در مورد تعویض یا پس دادن طلای خریداری شده سوالی دارید، می‌توانید به صفحه تعویض و بازگشت کالا مراجعه کنید. اگر پاسخ سوال شما در آنجا نبود، از طریق صفحه تماس با ما از گروه پشتیبانی گالری پرسته کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.